Publication detail

MES - a discrete event simulation model for process optimization

HLOSKA, J. PALETA, V.

Czech title

MES - diskrétní simulační model pro optimalizaci procesů

English title

MES - a discrete event simulation model for process optimization

Type

journal article - other

Language

cs

Original abstract

Není jednoduché naslouchat hlasu zákazníka a pružně se přizpůsobovat jeho stále se měnícím potřebám. Není jednoduché pravidelně dosahovat vysoké úrovně spokojenos-ti a loajality zákazníků. Měřítkem úspěšnosti řízení firemního procesu je spokojenost zá-kazníků. Jedním z možných podpůrných instrumentů při řízení je systém MES, který lze použít jako funkční nástroj pro sběr dat a analýzu zpětné vazby se vztahem ke kritickým parametrům kvality a tzv. hlasu zákazníka (VOC/CTQ ). V příspěvku je popsán koncept systému MES umožňující optimalizovat proces vyřizování reklamací při využití báze dis-krétní simulace v oblasti VOC/CTQ a je na příkladu ukázán způsob jeho použití.

Czech abstract

Není jednoduché naslouchat hlasu zákazníka a pružně se přizpůsobovat jeho stále se měnícím potřebám. Není jednoduché pravidelně dosahovat vysoké úrovně spokojenos-ti a loajality zákazníků. Měřítkem úspěšnosti řízení firemního procesu je spokojenost zá-kazníků. Jedním z možných podpůrných instrumentů při řízení je systém MES, který lze použít jako funkční nástroj pro sběr dat a analýzu zpětné vazby se vztahem ke kritickým parametrům kvality a tzv. hlasu zákazníka (VOC/CTQ ). V příspěvku je popsán koncept systému MES umožňující optimalizovat proces vyřizování reklamací při využití báze dis-krétní simulace v oblasti VOC/CTQ a je na příkladu ukázán způsob jeho použití.

English abstract

It is not easy to listen to the voice of customer and to flexibly adapt to constantly changing needs of the customer. It is not easy to achieve high level of satisfaction and loyalty of the customers regularly. A success rate of a corporate process is the satisfaction of customers. One of possible supportive instruments for control is the system MES, which can be applied as a functional tool for data collecting and for a feedback analysis with respect to critical parameters of quality and to so called voice of customer(VOC/CTQ). In the article there is a concept of a MES described which enables to optimize a process of handling of complaints while taking advantage of a discrete event simulation in the field of VOC/CTQ. With help of an example possible usage of the system is shown.

Keywords in Czech

MES, diskrétní simulace, ERP, PLT, Lean aktivita VA-NVA-BNVA, VOC/CTQ, BPM, optimalizace

Keywords in English

MES, discrete event simulation, ERP, PLT, lean activity, VA-NVA-BNVA, VOC/CTQ, BPM, optimization

RIV year

2012

Released

20.07.2012

Publisher

FCC Public s. r. o.

Location

Pod Vodárenskou věží 4, 182 08 Praha 8

ISSN

1210-9592

Volume

18

Number

7

Pages from–to

24–28

Pages count

5

BIBTEX


@article{BUT93425,
  author="Jiří {Hloska} and Vojtěch {Paleta},
  title="MES – diskrétní simulační model pro optimalizaci procesů",
  year="2012",
  volume="18",
  number="7",
  month="July",
  pages="24--28",
  publisher="FCC Public s. r. o.",
  address="Pod Vodárenskou věží 4, 182 08 Praha 8",
  issn="1210-9592"
}