Detail publikace

MES - diskrétní simulační model pro optimalizaci procesů

HLOSKA, J. PALETA, V.

Český název

MES - diskrétní simulační model pro optimalizaci procesů

Anglický název

MES - a discrete event simulation model for process optimization

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

cs

Originální abstrakt

Není jednoduché naslouchat hlasu zákazníka a pružně se přizpůsobovat jeho stále se měnícím potřebám. Není jednoduché pravidelně dosahovat vysoké úrovně spokojenos-ti a loajality zákazníků. Měřítkem úspěšnosti řízení firemního procesu je spokojenost zá-kazníků. Jedním z možných podpůrných instrumentů při řízení je systém MES, který lze použít jako funkční nástroj pro sběr dat a analýzu zpětné vazby se vztahem ke kritickým parametrům kvality a tzv. hlasu zákazníka (VOC/CTQ ). V příspěvku je popsán koncept systému MES umožňující optimalizovat proces vyřizování reklamací při využití báze dis-krétní simulace v oblasti VOC/CTQ a je na příkladu ukázán způsob jeho použití.

Český abstrakt

Není jednoduché naslouchat hlasu zákazníka a pružně se přizpůsobovat jeho stále se měnícím potřebám. Není jednoduché pravidelně dosahovat vysoké úrovně spokojenos-ti a loajality zákazníků. Měřítkem úspěšnosti řízení firemního procesu je spokojenost zá-kazníků. Jedním z možných podpůrných instrumentů při řízení je systém MES, který lze použít jako funkční nástroj pro sběr dat a analýzu zpětné vazby se vztahem ke kritickým parametrům kvality a tzv. hlasu zákazníka (VOC/CTQ ). V příspěvku je popsán koncept systému MES umožňující optimalizovat proces vyřizování reklamací při využití báze dis-krétní simulace v oblasti VOC/CTQ a je na příkladu ukázán způsob jeho použití.

Anglický abstrakt

It is not easy to listen to the voice of customer and to flexibly adapt to constantly changing needs of the customer. It is not easy to achieve high level of satisfaction and loyalty of the customers regularly. A success rate of a corporate process is the satisfaction of customers. One of possible supportive instruments for control is the system MES, which can be applied as a functional tool for data collecting and for a feedback analysis with respect to critical parameters of quality and to so called voice of customer(VOC/CTQ). In the article there is a concept of a MES described which enables to optimize a process of handling of complaints while taking advantage of a discrete event simulation in the field of VOC/CTQ. With help of an example possible usage of the system is shown.

Klíčová slova česky

MES, diskrétní simulace, ERP, PLT, Lean aktivita VA-NVA-BNVA, VOC/CTQ, BPM, optimalizace

Klíčová slova anglicky

MES, discrete event simulation, ERP, PLT, lean activity, VA-NVA-BNVA, VOC/CTQ, BPM, optimization

Rok RIV

2012

Vydáno

20.07.2012

Nakladatel

FCC Public s. r. o.

Místo

Pod Vodárenskou věží 4, 182 08 Praha 8

ISSN

1210-9592

Ročník

18

Číslo

7

Strany od–do

24–28

Počet stran

5

BIBTEX


@article{BUT93425,
  author="Jiří {Hloska} and Vojtěch {Paleta},
  title="MES – diskrétní simulační model pro optimalizaci procesů",
  year="2012",
  volume="18",
  number="7",
  month="July",
  pages="24--28",
  publisher="FCC Public s. r. o.",
  address="Pod Vodárenskou věží 4, 182 08 Praha 8",
  issn="1210-9592"
}