Publication detail

Composite Controller for Electronic Automotive Throttle with Self-Tuning Friction Compensator

GREPL, R.

Czech title

Komplexní regulátor pro elektronickou škrtící klapku s automaticky laděnou kompenzací tření.

English title

Composite Controller for Electronic Automotive Throttle with Self-Tuning Friction Compensator

Type

conference paper

Language

en

Original abstract

This paper describes the automotive throttle controller structure with basic heuristically tuned (fixed) PID controller coupled with tuned model-based feedforward spring and feedback error-based friction compensator. Simulation results of controller behavior and friction estimation are presented.

Czech abstract

Článek popisuje strukturu regulátoru automobilové škrticí klapky. Její základní strukturu – heuristicky naladěný (konstantní) PID regulátor spolu s feedforward regulátorem nastaveným na základě modelu a zpětnovazební kompenzací tření. Dále jsou prezentovány naměřená data ze simulace chování regulátoru s odhad velikosti tření.

English abstract

This paper describes the automotive throttle controller structure with basic heuristically tuned (fixed) PID controller coupled with tuned model-based feedforward spring and feedback error-based friction compensator. Simulation results of controller behavior and friction estimation are presented.

Keywords in Czech

Automobilová škrtící klapka, nelineární, PID, feedforward, zpětnovazební, EKF

Keywords in English

Automotive throttle, nonlinear, PID, feedforward, feedback, EKF

RIV year

2011

Released

21.09.2011

ISBN

978-3-642-23243-5

Book

Mechatronics, Recent Technological and Scientific Advances

Edition number

1

Pages from–to

73–78

Pages count

6

BIBTEX


@inproceedings{BUT75969,
  author="Robert {Grepl},
  title="Composite Controller for Electronic Automotive Throttle with Self-Tuning Friction Compensator",
  booktitle="Mechatronics, Recent Technological and Scientific Advances",
  year="2011",
  month="September",
  pages="73--78",
  isbn="978-3-642-23243-5"
}