Product detail
Reverse hydro pneumatic damper
STRÁNSKÝ, V. PÍŠTĚK, A. JURAČKA, J.
Czech title
Obrácený hydropneumatický tlumič
English title
Reverse hydro pneumatic damper
Type
prototype
Czech abstract
Snížení hmotnosti tlumiče při plném zachování funkčních vlastností a spolehlivosti ve velké míře odstraňuje a účel technického řešení splňuje provedení tlumiče nárazů, zejména pro podvozkové skupiny letadel, u kterého je tlumící efekt tvořen průchodem jehly clonou, kdy je škrtící jehla uchycena ve víku válce na spodní straně tlumiče a clona je uchycena na čele pístnice. Tlumící efekt je z velké většiny vytvářen průtokem kapaliny, která je při zasouvání pístnice vytlačována z prostoru válce škrtícími průřezy mezi jehlou a clonou do dutiny v pístnici s tím, že jehla je na své válcové ploše opatřena alespoň jednou podélnou drážkou proměnné hloubky. Výhody provedení tlumiče rázů podle technického řešení spočívají především v jednodušší technologii výroby tlumiče s tím, že oproti klasickému uspořádání je u tohoto provedení odstraněn jeden díl, čímž vzniká úspora nákladů a vlastní hmotnosti tlumiče při spolehlivém plnění požadované funkce, spolehlivosti a bezpečnosti provozu, což je v oblasti leteckých konstrukcí vysoce sledovaný parametr.
English abstract
Snížení hmotnosti tlumiče při plném zachování funkčních vlastností a spolehlivosti ve velké míře odstraňuje a účel technického řešení splňuje provedení tlumiče nárazů, zejména pro podvozkové skupiny letadel, u kterého je tlumící efekt tvořen průchodem jehly clonou, kdy je škrtící jehla uchycena ve víku válce na spodní straně tlumiče a clona je uchycena na čele pístnice. Tlumící efekt je z velké většiny vytvářen průtokem kapaliny, která je při zasouvání pístnice vytlačována z prostoru válce škrtícími průřezy mezi jehlou a clonou do dutiny v pístnici s tím, že jehla je na své válcové ploše opatřena alespoň jednou podélnou drážkou proměnné hloubky. Výhody provedení tlumiče rázů podle technického řešení spočívají především v jednodušší technologii výroby tlumiče s tím, že oproti klasickému uspořádání je u tohoto provedení odstraněn jeden díl, čímž vzniká úspora nákladů a vlastní hmotnosti tlumiče při spolehlivém plnění požadované funkce, spolehlivosti a bezpečnosti provozu, což je v oblasti leteckých konstrukcí vysoce sledovaný parametr.
Create date
13.06.2007
Location
A1/515a