Detail produktu

Obrácený hydropneumatický tlumič

STRÁNSKÝ, V. PÍŠTĚK, A. JURAČKA, J.

Český název

Obrácený hydropneumatický tlumič

Anglický název

Reverse hydro pneumatic damper

Typ

prototyp

Český abstrakt

Snížení hmotnosti tlumiče při plném zachování funkčních vlastností a spolehlivosti ve velké míře odstraňuje a účel technického řešení splňuje provedení tlumiče nárazů, zejména pro podvozkové skupiny letadel, u kterého je tlumící efekt tvořen průchodem jehly clonou, kdy je škrtící jehla uchycena ve víku válce na spodní straně tlumiče a clona je uchycena na čele pístnice. Tlumící efekt je z velké většiny vytvářen průtokem kapaliny, která je při zasouvání pístnice vytlačována z prostoru válce škrtícími průřezy mezi jehlou a clonou do dutiny v pístnici s tím, že jehla je na své válcové ploše opatřena alespoň jednou podélnou drážkou proměnné hloubky. Výhody provedení tlumiče rázů podle technického řešení spočívají především v jednodušší technologii výroby tlumiče s tím, že oproti klasickému uspořádání je u tohoto provedení odstraněn jeden díl, čímž vzniká úspora nákladů a vlastní hmotnosti tlumiče při spolehlivém plnění požadované funkce, spolehlivosti a bezpečnosti provozu, což je v oblasti leteckých konstrukcí vysoce sledovaný parametr.

Anglický abstrakt

Snížení hmotnosti tlumiče při plném zachování funkčních vlastností a spolehlivosti ve velké míře odstraňuje a účel technického řešení splňuje provedení tlumiče nárazů, zejména pro podvozkové skupiny letadel, u kterého je tlumící efekt tvořen průchodem jehly clonou, kdy je škrtící jehla uchycena ve víku válce na spodní straně tlumiče a clona je uchycena na čele pístnice. Tlumící efekt je z velké většiny vytvářen průtokem kapaliny, která je při zasouvání pístnice vytlačována z prostoru válce škrtícími průřezy mezi jehlou a clonou do dutiny v pístnici s tím, že jehla je na své válcové ploše opatřena alespoň jednou podélnou drážkou proměnné hloubky. Výhody provedení tlumiče rázů podle technického řešení spočívají především v jednodušší technologii výroby tlumiče s tím, že oproti klasickému uspořádání je u tohoto provedení odstraněn jeden díl, čímž vzniká úspora nákladů a vlastní hmotnosti tlumiče při spolehlivém plnění požadované funkce, spolehlivosti a bezpečnosti provozu, což je v oblasti leteckých konstrukcí vysoce sledovaný parametr.

Datum vzniku

13.06.2007

Umístění

A1/515a