Publication detail
Package design- specific tool of product advertising.
RUBÍNOVÁ, D.
Czech title
Obalový design jako specifický nástroj propagace výrobku.
English title
Package design- specific tool of product advertising.
Type
book chapter
Language
cs
Original abstract
Obalový design v současnosti stále více nabývá na významu. Má-li obal zaujmout, musí dokonale splňovat dva základní požadavky. Prvním z nich je funkčnost a praktičnost, tím druhým pak účinnost jeho designu – obal je tím, čím výrobek v prodejně zákazníka osloví a čím mu případně nabídne i svou přidanou hodnotu.
Czech abstract
Obalový design v současnosti stále více nabývá na významu. Má-li obal zaujmout, musí dokonale splňovat dva základní požadavky. Prvním z nich je funkčnost a praktičnost, tím druhým pak účinnost jeho designu – obal je tím, čím výrobek v prodejně zákazníka osloví a čím mu případně nabídne i svou přidanou hodnotu.
English abstract
The importance of packaging is currently on increase. To draw attention the packaging has to fulfill two basic requirements. The first one is its functionality and practicality, the second is effectivity of its design- keeping in mind that packaging is what draws attention of the customer and what adds value to the product.
Keywords in Czech
obal, produkt, papír, reklama, konkurenceschopnost
Keywords in English
packaging, advertisement, product, paper, competitivness
RIV year
2007
Released
01.04.2007
Publisher
Sdružení Bienále Brno
Location
Brno
ISBN
978-80-86830-03-2
Book
Krásné stroje II
Edition number
1.
Pages from–to
36–36
Pages count
48
BIBTEX
@inbook{BUT55120,
author="Dana {Rubínová},
title="Obalový design jako specifický nástroj propagace výrobku.",
booktitle="Krásné stroje II",
year="2007",
month="April",
pages="36--36",
publisher="Sdružení Bienále Brno",
address="Brno",
isbn="978-80-86830-03-2"
}