Publication detail
Computational modelling of high-frequency noise of vehicles using SEA
ŠVANCARA, P. BERAN, V.
Czech title
Výpočtové modelování vysokofrekvenčního hluku dopravních prostředků pomocí metody SEA
English title
Computational modelling of high-frequency noise of vehicles using SEA
Type
conference paper
Language
cs
Original abstract
V článku je použita metda SEA pro výpočtové modelování vysokofrekvenčního hluku v kabině traktoru Zetor. Cílem bylo určit vliv jednotlivých prvků řetězce šíření hluku na výslednou úroveň hluku v kabině. Na základě získaných výsledků můžeme říct, že nejvíce k výsledné hladině hluku přispívají skla kabiny a plechy podlahy buzené hlukem šířícím se okolním vzdušným prostředím. Dále byl posouzen vliv některých konstrukčních úprav na výslednou úroveń hluku. V další části pak bylo provedeno porovnání komerčních programů AutoSEA a SEADS při modelování vysokofrekvenčního hluku v kabině zjednodušené karoserie osobního automobilu.
Czech abstract
V článku je použita metda SEA pro výpočtové modelování vysokofrekvenčního hluku v kabině traktoru Zetor. Cílem bylo určit vliv jednotlivých prvků řetězce šíření hluku na výslednou úroveň hluku v kabině. Na základě získaných výsledků můžeme říct, že nejvíce k výsledné hladině hluku přispívají skla kabiny a plechy podlahy buzené hlukem šířícím se okolním vzdušným prostředím. Dále byl posouzen vliv některých konstrukčních úprav na výslednou úroveń hluku. V další části pak bylo provedeno porovnání komerčních programů AutoSEA a SEADS při modelování vysokofrekvenčního hluku v kabině zjednodušené karoserie osobního automobilu.
English abstract
In this paper Statistical Energy Analysis used for computational modelling of high frequency noise in cabin of tractor Zetor. The objective was to study the influence of basic parts of noise-spread chain on noise level. As most contributed was found air-borne inputs to the glasses and sheets of the floor. Some influences of construction modifications on sound quality were judged. In the next part are compared commercial program packages SEADS and AutoSEA2 during modelling high frequency noise in cabin of simplified body of passenger car.
Keywords in English
Statistical Energy Analysis SEA, high-frequency vibration, computational modelling
RIV year
2003
Released
14.05.2001
Publisher
Ústav ternomechaniky AV ČR
Location
Praha
ISBN
80-85918-64-1
Book
Inženýrská mechanika 2001
Pages from–to
265–266
Pages count
2
BIBTEX
@inproceedings{BUT4549,
author="Pavel {Švancara} and Vratislav {Beran},
title="Výpočtové modelování vysokofrekvenčního hluku dopravních prostředků pomocí metody SEA",
booktitle="Inženýrská mechanika 2001",
year="2001",
month="May",
pages="265--266",
publisher="Ústav ternomechaniky AV ČR",
address="Praha",
isbn="80-85918-64-1"
}