Detail publikace
Výpočtové modelování vysokofrekvenčního hluku dopravních prostředků pomocí metody SEA
ŠVANCARA, P. BERAN, V.
Český název
Výpočtové modelování vysokofrekvenčního hluku dopravních prostředků pomocí metody SEA
Anglický název
Computational modelling of high-frequency noise of vehicles using SEA
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
V článku je použita metda SEA pro výpočtové modelování vysokofrekvenčního hluku v kabině traktoru Zetor. Cílem bylo určit vliv jednotlivých prvků řetězce šíření hluku na výslednou úroveň hluku v kabině. Na základě získaných výsledků můžeme říct, že nejvíce k výsledné hladině hluku přispívají skla kabiny a plechy podlahy buzené hlukem šířícím se okolním vzdušným prostředím. Dále byl posouzen vliv některých konstrukčních úprav na výslednou úroveń hluku. V další části pak bylo provedeno porovnání komerčních programů AutoSEA a SEADS při modelování vysokofrekvenčního hluku v kabině zjednodušené karoserie osobního automobilu.
Český abstrakt
V článku je použita metda SEA pro výpočtové modelování vysokofrekvenčního hluku v kabině traktoru Zetor. Cílem bylo určit vliv jednotlivých prvků řetězce šíření hluku na výslednou úroveň hluku v kabině. Na základě získaných výsledků můžeme říct, že nejvíce k výsledné hladině hluku přispívají skla kabiny a plechy podlahy buzené hlukem šířícím se okolním vzdušným prostředím. Dále byl posouzen vliv některých konstrukčních úprav na výslednou úroveń hluku. V další části pak bylo provedeno porovnání komerčních programů AutoSEA a SEADS při modelování vysokofrekvenčního hluku v kabině zjednodušené karoserie osobního automobilu.
Anglický abstrakt
In this paper Statistical Energy Analysis used for computational modelling of high frequency noise in cabin of tractor Zetor. The objective was to study the influence of basic parts of noise-spread chain on noise level. As most contributed was found air-borne inputs to the glasses and sheets of the floor. Some influences of construction modifications on sound quality were judged. In the next part are compared commercial program packages SEADS and AutoSEA2 during modelling high frequency noise in cabin of simplified body of passenger car.
Klíčová slova anglicky
Statistical Energy Analysis SEA, high-frequency vibration, computational modelling
Rok RIV
2003
Vydáno
14.05.2001
Nakladatel
Ústav ternomechaniky AV ČR
Místo
Praha
ISBN
80-85918-64-1
Kniha
Inženýrská mechanika 2001
Strany od–do
265–266
Počet stran
2
BIBTEX
@inproceedings{BUT4549,
author="Pavel {Švancara} and Vratislav {Beran},
title="Výpočtové modelování vysokofrekvenčního hluku dopravních prostředků pomocí metody SEA",
booktitle="Inženýrská mechanika 2001",
year="2001",
month="May",
pages="265--266",
publisher="Ústav ternomechaniky AV ČR",
address="Praha",
isbn="80-85918-64-1"
}