Publication detail
Energy-Efficient Train Control and Speed Constraints
POKORNÝ, P.
Czech title
Energeticky optimální řízení vlaku s rychlostními omezeními
English title
Energy-Efficient Train Control and Speed Constraints
Type
conference paper
Language
en
Original abstract
This paper deals with the description of the nature of the optimal driving strategy for an electric-powered train with speed constraints as well as the calculation of the switching times of optimal driving regimes for special types of resistance functions.
Czech abstract
Článek se zabývá popisem chování optimální strategie řízení elektrického vlaku s rychlostními omezeními a dále výpočtem přepínacích okamžiků při optimálním jízdním režimu pro speciální typy odporových funkcí.
English abstract
This paper deals with the description of the nature of the optimal driving strategy for an electric-powered train with speed constraints as well as the calculation of the switching times of optimal driving regimes for special types of resistance functions.
Keywords in Czech
princip maxima; řízení vlaku; rychlostní omezení
Keywords in English
maximum principle; train control; speed constraints
RIV year
2007
Released
13.10.2007
Publisher
WSEAS Press
Location
Arcachon, France
ISBN
978-960-6766-08-4
Book
Proceedings of the 3rd WSEAS Int. Conf. on Dynamical Systems and Control
Pages from–to
166–171
Pages count
6
BIBTEX
@inproceedings{BUT23589,
author="Pavel {Pokorný},
title="Energy-Efficient Train Control and Speed Constraints",
booktitle="Proceedings of the 3rd WSEAS Int. Conf. on Dynamical Systems and Control",
year="2007",
month="October",
pages="166--171",
publisher="WSEAS Press",
address="Arcachon, France",
isbn="978-960-6766-08-4"
}