Publication detail

Energy-Efficient Train Control and Speed Constraints

POKORNÝ, P.

Czech title

Energeticky optimální řízení vlaku s rychlostními omezeními

English title

Energy-Efficient Train Control and Speed Constraints

Type

conference paper

Language

en

Original abstract

This paper deals with the description of the nature of the optimal driving strategy for an electric-powered train with speed constraints as well as the calculation of the switching times of optimal driving regimes for special types of resistance functions.

Czech abstract

Článek se zabývá popisem chování optimální strategie řízení elektrického vlaku s rychlostními omezeními a dále výpočtem přepínacích okamžiků při optimálním jízdním režimu pro speciální typy odporových funkcí.

English abstract

This paper deals with the description of the nature of the optimal driving strategy for an electric-powered train with speed constraints as well as the calculation of the switching times of optimal driving regimes for special types of resistance functions.

Keywords in Czech

princip maxima; řízení vlaku; rychlostní omezení

Keywords in English

maximum principle; train control; speed constraints

RIV year

2007

Released

13.10.2007

Publisher

WSEAS Press

Location

Arcachon, France

ISBN

978-960-6766-08-4

Book

Proceedings of the 3rd WSEAS Int. Conf. on Dynamical Systems and Control

Pages from–to

166–171

Pages count

6

BIBTEX


@inproceedings{BUT23589,
  author="Pavel {Pokorný},
  title="Energy-Efficient Train Control and Speed Constraints",
  booktitle="Proceedings of the 3rd WSEAS Int. Conf. on Dynamical Systems and Control",
  year="2007",
  month="October",
  pages="166--171",
  publisher="WSEAS Press",
  address="Arcachon, France",
  isbn="978-960-6766-08-4"
}