Publication detail

Third body layer modelling of wheel-rail contact in presence of lubricants

KVARDA, D. GALAS, R. OMASTA, M. HARTL, M.

Czech title

Modelování třecí vrstvy v kontaktu kola a kolejnice za přítomnosti maziv

English title

Third body layer modelling of wheel-rail contact in presence of lubricants

Type

article in a collection out of WoS and Scopus

Language

cs

Original abstract

Tato studie kombinuje experimentální a simulační přístupy pro predikci součinitele adheze v kontaktu kola a kolejnice v přítomnosti maziva. Testované maziva jsou modifikátory tření pro temeno kolejnice ve formě olejového, vodního a tuhého produktu. Experimentální tes-tování bylo provedeno na vysokotlakém torzním reometru. Využitý model je založen na upraveném algoritmu FASTSIM. Predikované trakční křivky jsou srovnatelné s hodnotami z předchozích experimentálních studií. Důležitým závěrem je, že olejový produkt při vel-kém aplikovaném množství dosahuje nižších hodnot součinitele adheze než vodní a tuhý produkt.

Czech abstract

Tato studie kombinuje experimentální a simulační přístupy pro predikci součinitele adheze v kontaktu kola a kolejnice v přítomnosti maziva. Testované maziva jsou modifikátory tření pro temeno kolejnice ve formě olejového, vodního a tuhého produktu. Experimentální tes-tování bylo provedeno na vysokotlakém torzním reometru. Využitý model je založen na upraveném algoritmu FASTSIM. Predikované trakční křivky jsou srovnatelné s hodnotami z předchozích experimentálních studií. Důležitým závěrem je, že olejový produkt při vel-kém aplikovaném množství dosahuje nižších hodnot součinitele adheze než vodní a tuhý produkt.

English abstract

This study combines experimental and simulation approaches to predict the wheel-rail contact adhesion coefficient in the presence of lubricant. The lubricants tested are friction modifiers for top of the rail in the form of an oil, water and solid product. Experimental test-ing was performed on a high-pressure torsion rheometer. The model used is based on a modified FASTSIM algorithm. The predicted traction curves are comparable to values from previous experimental studies. An important conclusion is that the oil product, with a large applied amount, achieves lower values of the adhesion coefficient than the water and solid product.

Keywords in Czech

tribologie, maziva pro temeno kolejnice, numerický model

Keywords in English

tribology, top of rail lubricants, numerical model

Released

20.09.2023

Publisher

EDIS-vydavatelství UNIZA v Žilině

Location

Žilina

ISBN

978-80-89276-61-5

Book

Súčasné problémy v koľajových vozidlách – PRORAIL 2023 Diel I.

Pages from–to

319–325

Pages count

7

BIBTEX


@inproceedings{BUT187792,
  author="Daniel {Kvarda} and Radovan {Galas} and Milan {Omasta} and Martin {Hartl},
  title="Modelování třecí vrstvy v kontaktu kola a kolejnice za přítomnosti maziv",
  booktitle="Súčasné problémy v koľajových vozidlách – PRORAIL 2023 Diel I.",
  year="2023",
  month="September",
  pages="319--325",
  publisher="EDIS-vydavatelství UNIZA v Žilině",
  address="Žilina",
  isbn="978-80-89276-61-5"
}