Publication detail
Third body layer modelling of wheel-rail contact in presence of lubricants
KVARDA, D. GALAS, R. OMASTA, M. HARTL, M.
Czech title
Modelování třecí vrstvy v kontaktu kola a kolejnice za přítomnosti maziv
English title
Third body layer modelling of wheel-rail contact in presence of lubricants
Type
article in a collection out of WoS and Scopus
Language
cs
Original abstract
Tato studie kombinuje experimentální a simulační přístupy pro predikci součinitele adheze v kontaktu kola a kolejnice v přítomnosti maziva. Testované maziva jsou modifikátory tření pro temeno kolejnice ve formě olejového, vodního a tuhého produktu. Experimentální tes-tování bylo provedeno na vysokotlakém torzním reometru. Využitý model je založen na upraveném algoritmu FASTSIM. Predikované trakční křivky jsou srovnatelné s hodnotami z předchozích experimentálních studií. Důležitým závěrem je, že olejový produkt při vel-kém aplikovaném množství dosahuje nižších hodnot součinitele adheze než vodní a tuhý produkt.
Czech abstract
Tato studie kombinuje experimentální a simulační přístupy pro predikci součinitele adheze v kontaktu kola a kolejnice v přítomnosti maziva. Testované maziva jsou modifikátory tření pro temeno kolejnice ve formě olejového, vodního a tuhého produktu. Experimentální tes-tování bylo provedeno na vysokotlakém torzním reometru. Využitý model je založen na upraveném algoritmu FASTSIM. Predikované trakční křivky jsou srovnatelné s hodnotami z předchozích experimentálních studií. Důležitým závěrem je, že olejový produkt při vel-kém aplikovaném množství dosahuje nižších hodnot součinitele adheze než vodní a tuhý produkt.
English abstract
This study combines experimental and simulation approaches to predict the wheel-rail contact adhesion coefficient in the presence of lubricant. The lubricants tested are friction modifiers for top of the rail in the form of an oil, water and solid product. Experimental test-ing was performed on a high-pressure torsion rheometer. The model used is based on a modified FASTSIM algorithm. The predicted traction curves are comparable to values from previous experimental studies. An important conclusion is that the oil product, with a large applied amount, achieves lower values of the adhesion coefficient than the water and solid product.
Keywords in Czech
tribologie, maziva pro temeno kolejnice, numerický model
Keywords in English
tribology, top of rail lubricants, numerical model
Released
20.09.2023
Publisher
EDIS-vydavatelství UNIZA v Žilině
Location
Žilina
ISBN
978-80-89276-61-5
Book
Súčasné problémy v koľajových vozidlách – PRORAIL 2023 Diel I.
Pages from–to
319–325
Pages count
7
BIBTEX
@inproceedings{BUT187792,
author="Daniel {Kvarda} and Radovan {Galas} and Milan {Omasta} and Martin {Hartl},
title="Modelování třecí vrstvy v kontaktu kola a kolejnice za přítomnosti maziv",
booktitle="Súčasné problémy v koľajových vozidlách – PRORAIL 2023 Diel I.",
year="2023",
month="September",
pages="319--325",
publisher="EDIS-vydavatelství UNIZA v Žilině",
address="Žilina",
isbn="978-80-89276-61-5"
}