Publication detail
Development of an adaptive top-of-rail friction modification system
OMASTA, M. GALAS, R. KNÁPEK, J. HARTL, M. KŘUPKA, I.
Czech title
Vývoj adapitvního systému pro modifikaci tření
English title
Development of an adaptive top-of-rail friction modification system
Type
conference paper
Language
en
Original abstract
This work describes a development of a control system for top-of-fail friction modification based on on-board application. This adaptive system is used to evaluate an appropriate application amount and interval according to a position on the track using a GPS data. The parameters take into account actual operating and weather conditions. The main part of the work presents an experimental approach to determine an appropriate TOR FM amount and application intervals depending on operating conditions. Laboratory scale test rigs are used in this study.
Czech abstract
Tato práce popisuje vývoj adaptivního palubního systému pro modifikaci tření. Tento adaptivní systém je schopen vyhodnocovat vhodné aplikované množství modifikátoru tření a interval aplikace s využitím dat z GPS. Při dávkování jsou dále brány v úvahu aktuální provozní parametry a okolní podmínky. Hlavní část této práce popisuje výsledky experimentálního výzkumu v laboratorním prostředí, který byl zaměřen na stanovení optimálních dávek modifikátoru tření a optimálních intervalů aplikace. Pro tyto účely bylo využito zařízení se zmenšeným měřítkem.
English abstract
This work describes a development of a control system for top-of-fail friction modification based on on-board application. This adaptive system is used to evaluate an appropriate application amount and interval according to a position on the track using a GPS data. The parameters take into account actual operating and weather conditions. The main part of the work presents an experimental approach to determine an appropriate TOR FM amount and application intervals depending on operating conditions. Laboratory scale test rigs are used in this study.
Keywords in Czech
kolo-kolejnice, modifikátor tření, adheze, koeficient adheze, tření, opotřebení
Keywords in English
wheel-rail contact, friction modifier, adhesion, adhesion coefficient, friction, wear
Released
27.04.2017
Publisher
Institution of Mechanical Engineers
Location
London; United States
ISBN
9781510882959
Book
Institution of Mechanical Engineers - Stephenson Conference: Research for Railways 2017
Pages from–to
325–332
Pages count
8
BIBTEX
@inproceedings{BUT161348,
author="Milan {Omasta} and Radovan {Galas} and Jiří {Knápek} and Martin {Hartl} and Ivan {Křupka},
title="Development of an adaptive top-of-rail friction modification system",
booktitle="Institution of Mechanical Engineers - Stephenson Conference: Research for Railways 2017",
year="2017",
month="April",
pages="325--332",
publisher="Institution of Mechanical Engineers",
address="London; United States",
isbn="9781510882959"
}