Detail publikace
Vývoj adapitvního systému pro modifikaci tření
OMASTA, M. GALAS, R. KNÁPEK, J. HARTL, M. KŘUPKA, I.
Český název
Vývoj adapitvního systému pro modifikaci tření
Anglický název
Development of an adaptive top-of-rail friction modification system
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
en
Originální abstrakt
This work describes a development of a control system for top-of-fail friction modification based on on-board application. This adaptive system is used to evaluate an appropriate application amount and interval according to a position on the track using a GPS data. The parameters take into account actual operating and weather conditions. The main part of the work presents an experimental approach to determine an appropriate TOR FM amount and application intervals depending on operating conditions. Laboratory scale test rigs are used in this study.
Český abstrakt
Tato práce popisuje vývoj adaptivního palubního systému pro modifikaci tření. Tento adaptivní systém je schopen vyhodnocovat vhodné aplikované množství modifikátoru tření a interval aplikace s využitím dat z GPS. Při dávkování jsou dále brány v úvahu aktuální provozní parametry a okolní podmínky. Hlavní část této práce popisuje výsledky experimentálního výzkumu v laboratorním prostředí, který byl zaměřen na stanovení optimálních dávek modifikátoru tření a optimálních intervalů aplikace. Pro tyto účely bylo využito zařízení se zmenšeným měřítkem.
Anglický abstrakt
This work describes a development of a control system for top-of-fail friction modification based on on-board application. This adaptive system is used to evaluate an appropriate application amount and interval according to a position on the track using a GPS data. The parameters take into account actual operating and weather conditions. The main part of the work presents an experimental approach to determine an appropriate TOR FM amount and application intervals depending on operating conditions. Laboratory scale test rigs are used in this study.
Klíčová slova česky
kolo-kolejnice, modifikátor tření, adheze, koeficient adheze, tření, opotřebení
Klíčová slova anglicky
wheel-rail contact, friction modifier, adhesion, adhesion coefficient, friction, wear
Vydáno
27.04.2017
Nakladatel
Institution of Mechanical Engineers
Místo
London; United States
ISBN
9781510882959
Kniha
Institution of Mechanical Engineers - Stephenson Conference: Research for Railways 2017
Strany od–do
325–332
Počet stran
8
BIBTEX
@inproceedings{BUT161348,
author="Milan {Omasta} and Radovan {Galas} and Jiří {Knápek} and Martin {Hartl} and Ivan {Křupka},
title="Development of an adaptive top-of-rail friction modification system",
booktitle="Institution of Mechanical Engineers - Stephenson Conference: Research for Railways 2017",
year="2017",
month="April",
pages="325--332",
publisher="Institution of Mechanical Engineers",
address="London; United States",
isbn="9781510882959"
}