Publication detail
System analysis of tribological factors in rolling contact conditions
MAZAL, P. VLAŠIC, F. DOČKAL, K.
Czech title
Systémová analýza tribologických faktorů v podmínkách valivého kontaktu
English title
System analysis of tribological factors in rolling contact conditions
Type
report
Language
cs
Original abstract
Hlavním cílem rešerše je shrnutí poznatků za účelem prodloužení servisních intervalů valivých ložisek pro nápravy kolejových vozidel. Ložiska kolejových náprav pro rychlosti 150 − 260 km h−1 jsou mazána plastickými mazivy. Prodloužení servisního intervalu oproti stávajícím ložiskům je možné zajistit řadou postupů, které jsou v práci charakterizovány.
Czech abstract
Hlavním cílem rešerše je shrnutí poznatků za účelem prodloužení servisních intervalů valivých ložisek pro nápravy kolejových vozidel. Ložiska kolejových náprav pro rychlosti 150 − 260 km h−1 jsou mazána plastickými mazivy. Prodloužení servisního intervalu oproti stávajícím ložiskům je možné zajistit řadou postupů, které jsou v práci charakterizovány.
English abstract
The main aim of the research is to summarize the knowledge to extend service intervals of rolling bearings for the axles of rolling stock. Track bearings for 150-260 km h-1 are lubricated with plastic greases. Extending the service interval over existing bearings can be achieved by a number of procedures that are characterized in the work.
Keywords in Czech
servisní interval; ložisko; plastické mazivo;
Keywords in English
service interval; bearings; plastic grease;
Released
20.12.2017
Publisher
VUT v Brně
Location
Brno
Pages from–to
1–17
Pages count
17
BIBTEX
@techreport{BUT146544,
author="Pavel {Mazal} and František {Vlašic} and Kryštof {Dočkal},
title="Systémová analýza tribologických faktorů v podmínkách valivého kontaktu",
year="2017",
month="December",
pages="1--17",
publisher="VUT v Brně",
address="Brno"
}