Publication detail
Experimental verification of multi-fuel combined oil-gas burner
SKRYJA, P. BĚLOHRADSKÝ, P.
Czech title
Experimentální ověření kombinovaného olejoplynového hořáku
English title
Experimental verification of multi-fuel combined oil-gas burner
Type
summary research report - contract. research
Language
cs
Original abstract
Konstrukční návrh hořáku vychází ze zvolené metody snižování emisí NOx. Jako nejoptimálnější řešení byl zvolen dvoustupňový přívod paliva. Tento způsob řešení přináší nejen výrobní jednoduchost, ale zejména lze předpokládat dobrou stabilitu hoření. Koncepce kombinovaného olejo-plynového hořáku je na základě předpokládaných podmínek ve spalovací komoře řešena pomocí spalování ve spalovacím kanále. Spalovací kanál bude tvořen žáropevným betonem válcového tvaru. Ve spalovacím kanále bude hořet primární palivo společně s veškerým stechiometrickým spalovacím vzduchem určeným pro celý hořák. Hoření v primární části bude realizováno pomocí hořákové hlavy ve tvaru prstence. Tato hořáková hlava bude vybavena kromě stabilizačních a výkonových trysek i poutačem plamene, tzv. vířičem. Druhý stupeň spalování bude probíhat pomocí čtyř sekundárních trysek. Sekundární trysky budou procházet přes hořákovou tvarovku a palivo vystupující z jejich trysek bude tvořit tzv. volný plamen. Ve druhém stupni dojde k dohoření zbytků paliva a CO z prvního stupně. Regulace průtoku spalovacího vzduchu bude provedeno pomocí klapky umístěné ve vzduchovém kanálu.
Czech abstract
Konstrukční návrh hořáku vychází ze zvolené metody snižování emisí NOx. Jako nejoptimálnější řešení byl zvolen dvoustupňový přívod paliva. Tento způsob řešení přináší nejen výrobní jednoduchost, ale zejména lze předpokládat dobrou stabilitu hoření. Koncepce kombinovaného olejo-plynového hořáku je na základě předpokládaných podmínek ve spalovací komoře řešena pomocí spalování ve spalovacím kanále. Spalovací kanál bude tvořen žáropevným betonem válcového tvaru. Ve spalovacím kanále bude hořet primární palivo společně s veškerým stechiometrickým spalovacím vzduchem určeným pro celý hořák. Hoření v primární části bude realizováno pomocí hořákové hlavy ve tvaru prstence. Tato hořáková hlava bude vybavena kromě stabilizačních a výkonových trysek i poutačem plamene, tzv. vířičem. Druhý stupeň spalování bude probíhat pomocí čtyř sekundárních trysek. Sekundární trysky budou procházet přes hořákovou tvarovku a palivo vystupující z jejich trysek bude tvořit tzv. volný plamen. Ve druhém stupni dojde k dohoření zbytků paliva a CO z prvního stupně. Regulace průtoku spalovacího vzduchu bude provedeno pomocí klapky umístěné ve vzduchovém kanálu.
English abstract
Konstrukční návrh hořáku vychází ze zvolené metody snižování emisí NOx. Jako nejoptimálnější řešení byl zvolen dvoustupňový přívod paliva. Tento způsob řešení přináší nejen výrobní jednoduchost, ale zejména lze předpokládat dobrou stabilitu hoření. Koncepce kombinovaného olejo-plynového hořáku je na základě předpokládaných podmínek ve spalovací komoře řešena pomocí spalování ve spalovacím kanále. Spalovací kanál bude tvořen žáropevným betonem válcového tvaru. Ve spalovacím kanále bude hořet primární palivo společně s veškerým stechiometrickým spalovacím vzduchem určeným pro celý hořák. Hoření v primární části bude realizováno pomocí hořákové hlavy ve tvaru prstence. Tato hořáková hlava bude vybavena kromě stabilizačních a výkonových trysek i poutačem plamene, tzv. vířičem. Druhý stupeň spalování bude probíhat pomocí čtyř sekundárních trysek. Sekundární trysky budou procházet přes hořákovou tvarovku a palivo vystupující z jejich trysek bude tvořit tzv. volný plamen. Ve druhém stupni dojde k dohoření zbytků paliva a CO z prvního stupně. Regulace průtoku spalovacího vzduchu bude provedeno pomocí klapky umístěné ve vzduchovém kanálu.
Keywords in Czech
spalování, emise, kombinovaný olejoplynový hořák
Keywords in English
combustion, emissions, multil-fuelll burner
Released
01.12.2015
Pages from–to
1–17
Pages count
17