Publication detail

Experimental verification of multi-fuel combined oil-gas burner

SKRYJA, P. BĚLOHRADSKÝ, P.

Czech title

Experimentální ověření kombinovaného olejoplynového hořáku

English title

Experimental verification of multi-fuel combined oil-gas burner

Type

summary research report - contract. research

Language

cs

Original abstract

Konstrukční návrh hořáku vychází ze zvolené metody snižování emisí NOx. Jako nejoptimálnější řešení byl zvolen dvoustupňový přívod paliva. Tento způsob řešení přináší nejen výrobní jednoduchost, ale zejména lze předpokládat dobrou stabilitu hoření. Koncepce kombinovaného olejo-plynového hořáku je na základě předpokládaných podmínek ve spalovací komoře řešena pomocí spalování ve spalovacím kanále. Spalovací kanál bude tvořen žáropevným betonem válcového tvaru. Ve spalovacím kanále bude hořet primární palivo společně s veškerým stechiometrickým spalovacím vzduchem určeným pro celý hořák. Hoření v primární části bude realizováno pomocí hořákové hlavy ve tvaru prstence. Tato hořáková hlava bude vybavena kromě stabilizačních a výkonových trysek i poutačem plamene, tzv. vířičem. Druhý stupeň spalování bude probíhat pomocí čtyř sekundárních trysek. Sekundární trysky budou procházet přes hořákovou tvarovku a palivo vystupující z jejich trysek bude tvořit tzv. volný plamen. Ve druhém stupni dojde k dohoření zbytků paliva a CO z prvního stupně. Regulace průtoku spalovacího vzduchu bude provedeno pomocí klapky umístěné ve vzduchovém kanálu.

Czech abstract

Konstrukční návrh hořáku vychází ze zvolené metody snižování emisí NOx. Jako nejoptimálnější řešení byl zvolen dvoustupňový přívod paliva. Tento způsob řešení přináší nejen výrobní jednoduchost, ale zejména lze předpokládat dobrou stabilitu hoření. Koncepce kombinovaného olejo-plynového hořáku je na základě předpokládaných podmínek ve spalovací komoře řešena pomocí spalování ve spalovacím kanále. Spalovací kanál bude tvořen žáropevným betonem válcového tvaru. Ve spalovacím kanále bude hořet primární palivo společně s veškerým stechiometrickým spalovacím vzduchem určeným pro celý hořák. Hoření v primární části bude realizováno pomocí hořákové hlavy ve tvaru prstence. Tato hořáková hlava bude vybavena kromě stabilizačních a výkonových trysek i poutačem plamene, tzv. vířičem. Druhý stupeň spalování bude probíhat pomocí čtyř sekundárních trysek. Sekundární trysky budou procházet přes hořákovou tvarovku a palivo vystupující z jejich trysek bude tvořit tzv. volný plamen. Ve druhém stupni dojde k dohoření zbytků paliva a CO z prvního stupně. Regulace průtoku spalovacího vzduchu bude provedeno pomocí klapky umístěné ve vzduchovém kanálu.

English abstract

Konstrukční návrh hořáku vychází ze zvolené metody snižování emisí NOx. Jako nejoptimálnější řešení byl zvolen dvoustupňový přívod paliva. Tento způsob řešení přináší nejen výrobní jednoduchost, ale zejména lze předpokládat dobrou stabilitu hoření. Koncepce kombinovaného olejo-plynového hořáku je na základě předpokládaných podmínek ve spalovací komoře řešena pomocí spalování ve spalovacím kanále. Spalovací kanál bude tvořen žáropevným betonem válcového tvaru. Ve spalovacím kanále bude hořet primární palivo společně s veškerým stechiometrickým spalovacím vzduchem určeným pro celý hořák. Hoření v primární části bude realizováno pomocí hořákové hlavy ve tvaru prstence. Tato hořáková hlava bude vybavena kromě stabilizačních a výkonových trysek i poutačem plamene, tzv. vířičem. Druhý stupeň spalování bude probíhat pomocí čtyř sekundárních trysek. Sekundární trysky budou procházet přes hořákovou tvarovku a palivo vystupující z jejich trysek bude tvořit tzv. volný plamen. Ve druhém stupni dojde k dohoření zbytků paliva a CO z prvního stupně. Regulace průtoku spalovacího vzduchu bude provedeno pomocí klapky umístěné ve vzduchovém kanálu.

Keywords in Czech

spalování, emise, kombinovaný olejoplynový hořák

Keywords in English

combustion, emissions, multil-fuelll burner

Released

01.12.2015

Pages from–to

1–17

Pages count

17