Detail publikace
Experimentální ověření kombinovaného olejoplynového hořáku
SKRYJA, P. BĚLOHRADSKÝ, P.
Český název
Experimentální ověření kombinovaného olejoplynového hořáku
Anglický název
Experimental verification of multi-fuel combined oil-gas burner
Typ
souhrnná výzkumná zpráva - smluv. výzkum
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Konstrukční návrh hořáku vychází ze zvolené metody snižování emisí NOx. Jako nejoptimálnější řešení byl zvolen dvoustupňový přívod paliva. Tento způsob řešení přináší nejen výrobní jednoduchost, ale zejména lze předpokládat dobrou stabilitu hoření. Koncepce kombinovaného olejo-plynového hořáku je na základě předpokládaných podmínek ve spalovací komoře řešena pomocí spalování ve spalovacím kanále. Spalovací kanál bude tvořen žáropevným betonem válcového tvaru. Ve spalovacím kanále bude hořet primární palivo společně s veškerým stechiometrickým spalovacím vzduchem určeným pro celý hořák. Hoření v primární části bude realizováno pomocí hořákové hlavy ve tvaru prstence. Tato hořáková hlava bude vybavena kromě stabilizačních a výkonových trysek i poutačem plamene, tzv. vířičem. Druhý stupeň spalování bude probíhat pomocí čtyř sekundárních trysek. Sekundární trysky budou procházet přes hořákovou tvarovku a palivo vystupující z jejich trysek bude tvořit tzv. volný plamen. Ve druhém stupni dojde k dohoření zbytků paliva a CO z prvního stupně. Regulace průtoku spalovacího vzduchu bude provedeno pomocí klapky umístěné ve vzduchovém kanálu.
Český abstrakt
Konstrukční návrh hořáku vychází ze zvolené metody snižování emisí NOx. Jako nejoptimálnější řešení byl zvolen dvoustupňový přívod paliva. Tento způsob řešení přináší nejen výrobní jednoduchost, ale zejména lze předpokládat dobrou stabilitu hoření. Koncepce kombinovaného olejo-plynového hořáku je na základě předpokládaných podmínek ve spalovací komoře řešena pomocí spalování ve spalovacím kanále. Spalovací kanál bude tvořen žáropevným betonem válcového tvaru. Ve spalovacím kanále bude hořet primární palivo společně s veškerým stechiometrickým spalovacím vzduchem určeným pro celý hořák. Hoření v primární části bude realizováno pomocí hořákové hlavy ve tvaru prstence. Tato hořáková hlava bude vybavena kromě stabilizačních a výkonových trysek i poutačem plamene, tzv. vířičem. Druhý stupeň spalování bude probíhat pomocí čtyř sekundárních trysek. Sekundární trysky budou procházet přes hořákovou tvarovku a palivo vystupující z jejich trysek bude tvořit tzv. volný plamen. Ve druhém stupni dojde k dohoření zbytků paliva a CO z prvního stupně. Regulace průtoku spalovacího vzduchu bude provedeno pomocí klapky umístěné ve vzduchovém kanálu.
Anglický abstrakt
Konstrukční návrh hořáku vychází ze zvolené metody snižování emisí NOx. Jako nejoptimálnější řešení byl zvolen dvoustupňový přívod paliva. Tento způsob řešení přináší nejen výrobní jednoduchost, ale zejména lze předpokládat dobrou stabilitu hoření. Koncepce kombinovaného olejo-plynového hořáku je na základě předpokládaných podmínek ve spalovací komoře řešena pomocí spalování ve spalovacím kanále. Spalovací kanál bude tvořen žáropevným betonem válcového tvaru. Ve spalovacím kanále bude hořet primární palivo společně s veškerým stechiometrickým spalovacím vzduchem určeným pro celý hořák. Hoření v primární části bude realizováno pomocí hořákové hlavy ve tvaru prstence. Tato hořáková hlava bude vybavena kromě stabilizačních a výkonových trysek i poutačem plamene, tzv. vířičem. Druhý stupeň spalování bude probíhat pomocí čtyř sekundárních trysek. Sekundární trysky budou procházet přes hořákovou tvarovku a palivo vystupující z jejich trysek bude tvořit tzv. volný plamen. Ve druhém stupni dojde k dohoření zbytků paliva a CO z prvního stupně. Regulace průtoku spalovacího vzduchu bude provedeno pomocí klapky umístěné ve vzduchovém kanálu.
Klíčová slova česky
spalování, emise, kombinovaný olejoplynový hořák
Klíčová slova anglicky
combustion, emissions, multil-fuelll burner
Vydáno
01.12.2015
Strany od–do
1–17
Počet stran
17