Detail publikace

Experimentální ověření kombinovaného olejoplynového hořáku

SKRYJA, P. BĚLOHRADSKÝ, P.

Český název

Experimentální ověření kombinovaného olejoplynového hořáku

Anglický název

Experimental verification of multi-fuel combined oil-gas burner

Typ

souhrnná výzkumná zpráva - smluv. výzkum

Jazyk

cs

Originální abstrakt

Konstrukční návrh hořáku vychází ze zvolené metody snižování emisí NOx. Jako nejoptimálnější řešení byl zvolen dvoustupňový přívod paliva. Tento způsob řešení přináší nejen výrobní jednoduchost, ale zejména lze předpokládat dobrou stabilitu hoření. Koncepce kombinovaného olejo-plynového hořáku je na základě předpokládaných podmínek ve spalovací komoře řešena pomocí spalování ve spalovacím kanále. Spalovací kanál bude tvořen žáropevným betonem válcového tvaru. Ve spalovacím kanále bude hořet primární palivo společně s veškerým stechiometrickým spalovacím vzduchem určeným pro celý hořák. Hoření v primární části bude realizováno pomocí hořákové hlavy ve tvaru prstence. Tato hořáková hlava bude vybavena kromě stabilizačních a výkonových trysek i poutačem plamene, tzv. vířičem. Druhý stupeň spalování bude probíhat pomocí čtyř sekundárních trysek. Sekundární trysky budou procházet přes hořákovou tvarovku a palivo vystupující z jejich trysek bude tvořit tzv. volný plamen. Ve druhém stupni dojde k dohoření zbytků paliva a CO z prvního stupně. Regulace průtoku spalovacího vzduchu bude provedeno pomocí klapky umístěné ve vzduchovém kanálu.

Český abstrakt

Konstrukční návrh hořáku vychází ze zvolené metody snižování emisí NOx. Jako nejoptimálnější řešení byl zvolen dvoustupňový přívod paliva. Tento způsob řešení přináší nejen výrobní jednoduchost, ale zejména lze předpokládat dobrou stabilitu hoření. Koncepce kombinovaného olejo-plynového hořáku je na základě předpokládaných podmínek ve spalovací komoře řešena pomocí spalování ve spalovacím kanále. Spalovací kanál bude tvořen žáropevným betonem válcového tvaru. Ve spalovacím kanále bude hořet primární palivo společně s veškerým stechiometrickým spalovacím vzduchem určeným pro celý hořák. Hoření v primární části bude realizováno pomocí hořákové hlavy ve tvaru prstence. Tato hořáková hlava bude vybavena kromě stabilizačních a výkonových trysek i poutačem plamene, tzv. vířičem. Druhý stupeň spalování bude probíhat pomocí čtyř sekundárních trysek. Sekundární trysky budou procházet přes hořákovou tvarovku a palivo vystupující z jejich trysek bude tvořit tzv. volný plamen. Ve druhém stupni dojde k dohoření zbytků paliva a CO z prvního stupně. Regulace průtoku spalovacího vzduchu bude provedeno pomocí klapky umístěné ve vzduchovém kanálu.

Anglický abstrakt

Konstrukční návrh hořáku vychází ze zvolené metody snižování emisí NOx. Jako nejoptimálnější řešení byl zvolen dvoustupňový přívod paliva. Tento způsob řešení přináší nejen výrobní jednoduchost, ale zejména lze předpokládat dobrou stabilitu hoření. Koncepce kombinovaného olejo-plynového hořáku je na základě předpokládaných podmínek ve spalovací komoře řešena pomocí spalování ve spalovacím kanále. Spalovací kanál bude tvořen žáropevným betonem válcového tvaru. Ve spalovacím kanále bude hořet primární palivo společně s veškerým stechiometrickým spalovacím vzduchem určeným pro celý hořák. Hoření v primární části bude realizováno pomocí hořákové hlavy ve tvaru prstence. Tato hořáková hlava bude vybavena kromě stabilizačních a výkonových trysek i poutačem plamene, tzv. vířičem. Druhý stupeň spalování bude probíhat pomocí čtyř sekundárních trysek. Sekundární trysky budou procházet přes hořákovou tvarovku a palivo vystupující z jejich trysek bude tvořit tzv. volný plamen. Ve druhém stupni dojde k dohoření zbytků paliva a CO z prvního stupně. Regulace průtoku spalovacího vzduchu bude provedeno pomocí klapky umístěné ve vzduchovém kanálu.

Klíčová slova česky

spalování, emise, kombinovaný olejoplynový hořák

Klíčová slova anglicky

combustion, emissions, multil-fuelll burner

Vydáno

01.12.2015

Strany od–do

1–17

Počet stran

17