Publication detail
The Conversion of FE Model Between ANSYS and ADAMS System
NOVOTNÝ, P. PÍŠTĚK, V.
Czech title
Konverze FE modelů mezi systémy ANSYS a ADAMS
English title
The Conversion of FE Model Between ANSYS and ADAMS System
Type
conference paper
Language
en
Original abstract
The development process in internal combustion engine at the present time requires CAE models that deliver the results for the concept phase of the prototype. The combustion engine is a very complex problem consisting of many partial problems. The major problem is the interaction of the crankshaft and crankcase. For more precise solution of this problem it is necessary to use complex 3-D models. Finite element method (FEM, ANSYS software) and Multi-Body Systems (MBS, ADAMS software) are suitable for the calculation of these problems. The finite element model is converted from ANSYS into ADAMS. The finite element models are too complicated for MBS and require a conversion. For the reduction of FE models the Craig-Bampton method has been used.
Czech abstract
Současný vývoj v oblasti spalovacích motoru vyžaduje použití CAE modelů, které dávají důležité informace o návrhu ještě ve fázi vývoje prototypu. Spalovací motor je vysoce komplexní problém, sestávající se z mnoha dílčích podproblémů. Podstatný vliv na vibrace a hluk má zejména interakce bloku motoru a klikového hřídele. K přesnějšímu vyřešení tohoto problému je nutno použít složité 3-D výpočtové modely. K modelování dané problematiky jsou vhodné konečnoprvkové modely (MKP, systém ANSYS), které jsou poté převedeny do Multi-Body Systémů (MBS, systém ADAMS). Samotné MKP modely jsou příliš složité pro práci v MBS systémech a proto je zapotřebí provést konverzi těchto modelů. Při konverzi výpočtových modelů ze systému ANSYS do systému ADAMS je použita Craig-Bamptonova modální redukce.
English abstract
The development process in internal combustion engine at the present time requires CAE models that deliver the results for the concept phase of the prototype. The combustion engine is a very complex problem consisting of many partial problems. The major problem is the interaction of the crankshaft and crankcase. For more precise solution of this problem it is necessary to use complex 3-D models. Finite element method (FEM, ANSYS software) and Multi-Body Systems (MBS, ADAMS software) are suitable for the calculation of these problems. The finite element model is converted from ANSYS into ADAMS. The finite element models are too complicated for MBS and require a conversion. For the reduction of FE models the Craig-Bampton method has been used.
Keywords in Czech
FE model, hnací ústrojí, modelování, ANSYS, ADAMS
Keywords in English
FE model, cranktrain, simulation, ANSYS, ADAMS
RIV year
2002
Released
26.09.2002
Publisher
SVS FEM s.r.o.
Location
Čejkovice
ISBN
80-238-9394-7
Book
10. ANSYS users Meeting
Pages count
7
BIBTEX
@inproceedings{BUT10633,
author="Pavel {Novotný} and Václav {Píštěk},
title="The Conversion of FE Model Between ANSYS and ADAMS System",
booktitle="10. ANSYS users Meeting",
year="2002",
month="September",
publisher="SVS FEM s.r.o.",
address="Čejkovice",
isbn="80-238-9394-7"
}