Detail publikace

Konverze FE modelů mezi systémy ANSYS a ADAMS

NOVOTNÝ, P. PÍŠTĚK, V.

Český název

Konverze FE modelů mezi systémy ANSYS a ADAMS

Anglický název

The Conversion of FE Model Between ANSYS and ADAMS System

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

en

Originální abstrakt

The development process in internal combustion engine at the present time requires CAE models that deliver the results for the concept phase of the prototype. The combustion engine is a very complex problem consisting of many partial problems. The major problem is the interaction of the crankshaft and crankcase. For more precise solution of this problem it is necessary to use complex 3-D models. Finite element method (FEM, ANSYS software) and Multi-Body Systems (MBS, ADAMS software) are suitable for the calculation of these problems. The finite element model is converted from ANSYS into ADAMS. The finite element models are too complicated for MBS and require a conversion. For the reduction of FE models the Craig-Bampton method has been used.

Český abstrakt

Současný vývoj v oblasti spalovacích motoru vyžaduje použití CAE modelů, které dávají důležité informace o návrhu ještě ve fázi vývoje prototypu. Spalovací motor je vysoce komplexní problém, sestávající se z mnoha dílčích podproblémů. Podstatný vliv na vibrace a hluk má zejména interakce bloku motoru a klikového hřídele. K přesnějšímu vyřešení tohoto problému je nutno použít složité 3-D výpočtové modely. K modelování dané problematiky jsou vhodné konečnoprvkové modely (MKP, systém ANSYS), které jsou poté převedeny do Multi-Body Systémů (MBS, systém ADAMS). Samotné MKP modely jsou příliš složité pro práci v MBS systémech a proto je zapotřebí provést konverzi těchto modelů. Při konverzi výpočtových modelů ze systému ANSYS do systému ADAMS je použita Craig-Bamptonova modální redukce.

Anglický abstrakt

The development process in internal combustion engine at the present time requires CAE models that deliver the results for the concept phase of the prototype. The combustion engine is a very complex problem consisting of many partial problems. The major problem is the interaction of the crankshaft and crankcase. For more precise solution of this problem it is necessary to use complex 3-D models. Finite element method (FEM, ANSYS software) and Multi-Body Systems (MBS, ADAMS software) are suitable for the calculation of these problems. The finite element model is converted from ANSYS into ADAMS. The finite element models are too complicated for MBS and require a conversion. For the reduction of FE models the Craig-Bampton method has been used.

Klíčová slova česky

FE model, hnací ústrojí, modelování, ANSYS, ADAMS

Klíčová slova anglicky

FE model, cranktrain, simulation, ANSYS, ADAMS

Rok RIV

2002

Vydáno

26.09.2002

Nakladatel

SVS FEM s.r.o.

Místo

Čejkovice

ISBN

80-238-9394-7

Kniha

10. ANSYS users Meeting

Počet stran

7

BIBTEX


@inproceedings{BUT10633,
  author="Pavel {Novotný} and Václav {Píštěk},
  title="The Conversion of FE Model Between ANSYS and ADAMS System",
  booktitle="10. ANSYS users Meeting",
  year="2002",
  month="September",
  publisher="SVS FEM s.r.o.",
  address="Čejkovice",
  isbn="80-238-9394-7"
}