Publication detail

Strengthtening of experiemental activity of pupils in education of thematic part - magnetism

TOPINKA, S. PRŮŠA, S.

Czech title

Posílení experimentální činnosti žáků při výuce tématického celku - magnetismus

English title

Strengthtening of experiemental activity of pupils in education of thematic part - magnetism

Type

journal article - other

Language

cs

Original abstract

Článek se zamýšlí nad obecnějšími vztahy mezi praktickou experimentální činností žáků a studentů a procesem předávání znalostí mladé generaci. Ve své praktické části uvádí sérii nenáročných experimentů s permanentními magnety pro badatelsky orientovanou výuku základních pojmů permanentního magnetismu.

Czech abstract

Článek se zamýšlí nad obecnějšími vztahy mezi praktickou experimentální činností žáků a studentů a procesem předávání znalostí mladé generaci. Ve své praktické části uvádí sérii nenáročných experimentů s permanentními magnety pro badatelsky orientovanou výuku základních pojmů permanentního magnetismu.

English abstract

Contribution deals with the general relationships between practical experimental activity of pupils and process of transfer of knowledge to young generation.

Keywords in Czech

Fyzika; výuka; magnetismus

Keywords in English

Physics; Education; Magnetism

RIV year

2012

Released

01.12.2012

ISSN

0009-0700

Volume

62

Number

5-6

Pages from–to

413–415

Pages count

3

BIBTEX


@article{BUT96770,
  author="Stanislav {Topinka} and Stanislav {Průša},
  title="Posílení experimentální činnosti žáků při výuce tématického celku – magnetismus",
  year="2012",
  volume="62",
  number="5-6",
  month="December",
  pages="413--415",
  issn="0009-0700"
}