Publication detail
The Models for Teaching of Technical Diagnostics
VDOLEČEK, F.
Czech title
Modely pro výuku technické diagnostiky
English title
The Models for Teaching of Technical Diagnostics
Type
conference paper
Language
cs
Original abstract
Moderní metody technické diagnostiky jsou velmi často nejen ve strojírenství založeny na analýze chvění pomocí Fourierovy transformace. Specializované analyzátory však pro běžnou výuku nejsou vždy dostupné. Příspěvek se zamýšlí nad možnostmi přiblížení frekvenční analýzy studentům s využitím dostupného programového vybavení a výukových modelů.
Czech abstract
Moderní metody technické diagnostiky jsou velmi často nejen ve strojírenství založeny na analýze chvění pomocí Fourierovy transformace. Specializované analyzátory však pro běžnou výuku nejsou vždy dostupné. Příspěvek se zamýšlí nad možnostmi přiblížení frekvenční analýzy studentům s využitím dostupného programového vybavení a výukových modelů.
English abstract
Modern technical diagnostics methods are based on analyze of vibration by using of Fourier transform very often and not only in machinery. Special analyzers are not accessible for normal teaching all the time. This paper is intended above eventuality of approximation this frequency analysis for students by using accessible software accessories and teaching models.
Keywords in Czech
Analyzátor, frekvenční analýza, frekvenční spektrum, technická diagnostika, vibrace
Keywords in English
Analyzer, frequency analysis, frequency spectrum, technical diagnostics, vibration
RIV year
2003
Released
15.05.2003
Location
Zlín
ISBN
80-7318-129-0
Book
TD 2003 - DIAGON 2003
Pages count
6
BIBTEX
@inproceedings{BUT9270,
author="František {Vdoleček},
title="Modely pro výuku technické diagnostiky",
booktitle="TD 2003 - DIAGON 2003",
year="2003",
month="May",
address="Zlín",
isbn="80-7318-129-0"
}