Publication detail
Electronic Throttle Control for passenger car
GREPL, R.
Czech title
Řízení elektronické škrticí klapky osobního automobilu
English title
Electronic Throttle Control for passenger car
Type
journal article - other
Language
cs
Original abstract
Řízení tzv. elektronické škrticí klapky, která je dnes běžnou součástí automobilu, představuje zajímavý technický problém. Silně nelineární pružina a relativně velké suché tření v servopohonu komplikuje požadované přesné a rychlé polohové řízení (např. běžný PID regulátor zdaleka nedává uspokojivé výsledky). V článku je představen vývoj řídicího algoritmu pomocí přístupu nazývaného Rapid Control Prototyping. Součástí návrhu je modelování, pro vytvořený model provedeme odhad parametrů a použijeme jej v řídicím algoritmu, který je založen právě na znalosti modelu. Klíčovou částí je kompenzátor suchého tření.
Czech abstract
Řízení tzv. elektronické škrticí klapky, která je dnes běžnou součástí automobilu, představuje zajímavý technický problém. Silně nelineární pružina a relativně velké suché tření v servopohonu komplikuje požadované přesné a rychlé polohové řízení (např. běžný PID regulátor zdaleka nedává uspokojivé výsledky). V článku je představen vývoj řídicího algoritmu pomocí přístupu nazývaného Rapid Control Prototyping. Součástí návrhu je modelování, pro vytvořený model provedeme odhad parametrů a použijeme jej v řídicím algoritmu, který je založen právě na znalosti modelu. Klíčovou částí je kompenzátor suchého tření.
English abstract
Řízení tzv. elektronické škrticí klapky, která je dnes běžnou součástí automobilu, představuje zajímavý technický problém. Silně nelineární pružina a relativně velké suché tření v servopohonu komplikuje požadované přesné a rychlé polohové řízení (např. běžný PID regulátor zdaleka nedává uspokojivé výsledky). V článku je představen vývoj řídicího algoritmu pomocí přístupu nazývaného Rapid Control Prototyping. Součástí návrhu je modelování, pro vytvořený model provedeme odhad parametrů a použijeme jej v řídicím algoritmu, který je založen právě na znalosti modelu. Klíčovou částí je kompenzátor suchého tření.
Keywords in Czech
řízení, kompenzace tření, RCP, HIL
Keywords in English
control, friction compensation, HIL, RCP
RIV year
2009
Released
01.05.2009
ISSN
1210-9592
Journal
Automa
Volume
15
Number
5
Pages from–to
33–36
Pages count
4
BIBTEX
@article{BUT49532,
author="Robert {Grepl},
title="Řízení elektronické škrticí klapky osobního automobilu",
journal="Automa ",
year="2009",
volume="15",
number="5",
month="May",
pages="33--36",
issn="1210-9592"
}