Publication detail
The Effect of Valve Train Timing on Termodynamic cycle Parameters
MICHALICA, K. STŘÍTESKÝ, P.
Czech title
Vliv časování rozvodu na parametry termodynamického cyklu
English title
The Effect of Valve Train Timing on Termodynamic cycle Parameters
Type
conference paper
Language
cs
Original abstract
Příspěvek se zabývá vyhodnocením vlivu časování ventilového rozvodu na parametry termodynamického cyklu zážehového motoru, zejména spalovací tlaky, teplotu a práci. Vychází z dat získaných vysokotlakou indikací na zážehovém čtyřválcovém motoru.
Czech abstract
Příspěvek se zabývá vyhodnocením vlivu časování ventilového rozvodu na parametry termodynamického cyklu zážehového motoru, zejména spalovací tlaky, teplotu a práci. Vychází z dat získaných vysokotlakou indikací na zážehovém čtyřválcovém motoru.
English abstract
The article deals with the evaluation of the valve train timing influence on SI engine thermodynamic cycle parameters, especially combustion pressure, temperature and work. The data are obtained by highpressure measurement on SI four cylinder engine.
Keywords in English
thermodynamic cycle, pressure, si engine, measurement, valve train timing
Released
13.09.2000
Publisher
Žilinská univerzita
Location
Žilina
ISBN
80-7100-736-6
Book
XXXI. Medzinárodná konferencia katedier a pracovísk spalovacích motorov českých a slovenských vysokých škol (sborník přednášek)
Pages count
6
BIBTEX
@inproceedings{BUT3976,
author="Karel {Michalica} and Petr {Stříteský},
title="Vliv časování rozvodu na parametry termodynamického cyklu",
booktitle="XXXI. Medzinárodná konferencia katedier a pracovísk spalovacích motorov českých a slovenských vysokých škol (sborník přednášek)",
year="2000",
month="September",
publisher="Žilinská univerzita",
address="Žilina",
isbn="80-7100-736-6"
}