Publication detail

The Effect of Valve Train Timing on Termodynamic cycle Parameters

MICHALICA, K. STŘÍTESKÝ, P.

Czech title

Vliv časování rozvodu na parametry termodynamického cyklu

English title

The Effect of Valve Train Timing on Termodynamic cycle Parameters

Type

conference paper

Language

cs

Original abstract

Příspěvek se zabývá vyhodnocením vlivu časování ventilového rozvodu na parametry termodynamického cyklu zážehového motoru, zejména spalovací tlaky, teplotu a práci. Vychází z dat získaných vysokotlakou indikací na zážehovém čtyřválcovém motoru.

Czech abstract

Příspěvek se zabývá vyhodnocením vlivu časování ventilového rozvodu na parametry termodynamického cyklu zážehového motoru, zejména spalovací tlaky, teplotu a práci. Vychází z dat získaných vysokotlakou indikací na zážehovém čtyřválcovém motoru.

English abstract

The article deals with the evaluation of the valve train timing influence on SI engine thermodynamic cycle parameters, especially combustion pressure, temperature and work. The data are obtained by highpressure measurement on SI four cylinder engine.

Keywords in English

thermodynamic cycle, pressure, si engine, measurement, valve train timing

Released

13.09.2000

Publisher

Žilinská univerzita

Location

Žilina

ISBN

80-7100-736-6

Book

XXXI. Medzinárodná konferencia katedier a pracovísk spalovacích motorov českých a slovenských vysokých škol (sborník přednášek)

Pages count

6

BIBTEX


@inproceedings{BUT3976,
  author="Karel {Michalica} and Petr {Stříteský},
  title="Vliv časování rozvodu na parametry termodynamického cyklu",
  booktitle="XXXI. Medzinárodná konferencia katedier a pracovísk spalovacích motorov českých a slovenských vysokých škol (sborník přednášek)",
  year="2000",
  month="September",
  publisher="Žilinská univerzita",
  address="Žilina",
  isbn="80-7100-736-6"
}