Publication detail

Dynamics of Mechanical Hydraulic Junctures of Aircraft Controls

VYSKOČIL, M. TŘETINA, K.

Czech title

Dynamika mechanicko hydraulických uzlů servořízení letadel

English title

Dynamics of Mechanical Hydraulic Junctures of Aircraft Controls

Type

conference paper

Language

cs

Original abstract

Příspěvek je zaměřen na analýzu vlivu vybraných konstrukčních a provozních parametrů hydraulického servomechanismu na změnu jeho dynamických vlastností. Rozbor je proveden fyzikálně-analytickou metodou popisu činnosti servomechanismu se zaměřením na počítačové modelování. Analýza bere v úvahu parametry servomechanismu, který je částí podélného řízení letadla.

Czech abstract

Příspěvek je zaměřen na analýzu vlivu vybraných konstrukčních a provozních parametrů hydraulického servomechanismu na změnu jeho dynamických vlastností. Rozbor je proveden fyzikálně-analytickou metodou popisu činnosti servomechanismu se zaměřením na počítačové modelování. Analýza bere v úvahu parametry servomechanismu, který je částí podélného řízení letadla.

English abstract

This article focuses on the influence analysis of some booster operational and constructional parameters over the change of its dynamic properties. The analysis is carried out by means of the physical-analytic method of describing the booster operation and is aided by computer modelling. The whole analysis takes into account the parameters of the booster that is a part of the longitudinal control system of an aircraft.

Keywords in English

hydraulics

RIV year

2006

Released

01.05.2006

Publisher

FS, VŠB-Technické univerzity Ostrava

Location

Praha

ISBN

80-02-01809-5

Book

Sborník

Edition number

1/2006

Pages from–to

115–120

Pages count

6

BIBTEX


@inproceedings{BUT25207,
  author="Martin {Vyskočil} and Karel {Třetina},
  title="Dynamika mechanicko hydraulických uzlů servořízení letadel",
  booktitle="Sborník",
  year="2006",
  month="May",
  pages="115--120",
  publisher="FS, VŠB-Technické univerzity Ostrava",
  address="Praha",
  isbn="80-02-01809-5"
}