Publication detail
Trends in the production of castings for automotive industry
ROUČKA, J. VEVERKA, A.
Czech title
Trendy výroby odlitků v automobilovém průmyslu
English title
Trends in the production of castings for automotive industry
Type
conference paper
Language
cs
Original abstract
Výroba odlitků pro automobilový průmysl přestavuje stále rostoucí podíl celkové slévárenské výroby. Vyšší měrné výkony motorů, požadavky na snižování hmotnosti aut, jejich spotřebu, spolehlivost a na další parametry vyvolávají potřebu vyrábět automobilní odlitky z materiálů s vyššími mechanickými, fyzikálními a technologickými vlastnostmi. U odlitků ze slitin železa směřuje trend k používání legovaných litin, litiny vermikulární, s kuličkovým grafitem a litiny ADI. Ze slitin neželezných kovů v současné době dominují hliníkové slitiny, zvyšuje se však i podíl slitin hořčíku. Snižují se tloušťky stěn a výrazně zvyšuje tvarová složitost odlitků. Kromě klasických slévárenských metod se rozšiřuje používání metod lití squeezecasting a thixocasting. Při optimalizaci jak konstrukce, tak technologie se standardně využívá numerické simulace procesů.
Czech abstract
Výroba odlitků pro automobilový průmysl přestavuje stále rostoucí podíl celkové slévárenské výroby. Vyšší měrné výkony motorů, požadavky na snižování hmotnosti aut, jejich spotřebu, spolehlivost a na další parametry vyvolávají potřebu vyrábět automobilní odlitky z materiálů s vyššími mechanickými, fyzikálními a technologickými vlastnostmi. U odlitků ze slitin železa směřuje trend k používání legovaných litin, litiny vermikulární, s kuličkovým grafitem a litiny ADI. Ze slitin neželezných kovů v současné době dominují hliníkové slitiny, zvyšuje se však i podíl slitin hořčíku. Snižují se tloušťky stěn a výrazně zvyšuje tvarová složitost odlitků. Kromě klasických slévárenských metod se rozšiřuje používání metod lití squeezecasting a thixocasting. Při optimalizaci jak konstrukce, tak technologie se standardně využívá numerické simulace procesů.
English abstract
The share of the production of castings for automotive industry in the global foundry production has been steadily increasing. The higher specific power of engines, the requirements for reduced weight and fuel consumption of automobiles, for increased reliability and improvement of other parameters result in the necessity to produce automobile castings from materials of higher mechanical, physical and technological properties. In ferrous alloy castings the trend is towards employing alloyed cast iron, vermicular cast iron, spheroidal graphite cast iron, and austempered ductile iron. The dominant contemporary non-ferrous alloys are aluminium alloys but the proportion of magnesium alloys is also increasing. The wall thickness is decreasing while the shape complexity of castings is increasing. In addition to conventional foundry methods the application of squeeze-casting and thixocasting methods is on the increase. Numerical simulation of processes is used when optimizing both the design of castings and the technology of their production.
Keywords in English
automobile castings, production of castings for car industry, advanced aluminium cast alloys
RIV year
2005
Released
01.11.2005
Location
Brno
Book
1. Holečkova konference
Edition number
1
Pages from–to
1–12
Pages count
12
BIBTEX
@inproceedings{BUT21213,
author="Jaromír {Roučka} and Aleš {Veverka},
title="Trendy výroby odlitků v automobilovém průmyslu",
booktitle="1. Holečkova konference",
year="2005",
month="November",
pages="1--12",
address="Brno"
}