Publication detail

Use of GPS in diagnostics of vehicle road conditions

NOVÁK, J. DOČKAL, A.

Czech title

Použití GPS pro diagnostiku jízdních stavů vozidel

English title

Use of GPS in diagnostics of vehicle road conditions

Type

conference paper

Language

cs

Original abstract

Analýza průběhů veličin, jako jsou rychlosti a zrychlení v jednotlivých osách, úhly klonění, klopení a stáčení, má své nezastupitelné místo především v oblasti experimentálního ověřování počítačových simulací při vývoji vozidel, bezpečnostních a srovnávacích zkouškách vozidel a v neposlední řadě v automobilovém sportu. Důraz je kladen zejména na hodnotu podélného zrychlení, ze kterého lze přímou integrací získat délku ujeté dráhy, a hodnotu příčného zrychlení, které je základem pro určení tvaru absolvované trajektorie. Zaznamenané signály totiž nelze přímo použít, protože je v nich promítnuta celá řada okolních skutečností, které je při zpracování třeba zohlednit. Cílem článku je vytvořit stručný přehled těchto závislostí a zmínit možné postupy jejich eliminace. Především jsou zvažovány možnosti využití globálního navigačního systému GPS, zejména dosažitelná přesnost.

Czech abstract

Analýza průběhů veličin, jako jsou rychlosti a zrychlení v jednotlivých osách, úhly klonění, klopení a stáčení, má své nezastupitelné místo především v oblasti experimentálního ověřování počítačových simulací při vývoji vozidel, bezpečnostních a srovnávacích zkouškách vozidel a v neposlední řadě v automobilovém sportu. Důraz je kladen zejména na hodnotu podélného zrychlení, ze kterého lze přímou integrací získat délku ujeté dráhy, a hodnotu příčného zrychlení, které je základem pro určení tvaru absolvované trajektorie. Zaznamenané signály totiž nelze přímo použít, protože je v nich promítnuta celá řada okolních skutečností, které je při zpracování třeba zohlednit. Cílem článku je vytvořit stručný přehled těchto závislostí a zmínit možné postupy jejich eliminace. Především jsou zvažovány možnosti využití globálního navigačního systému GPS, zejména dosažitelná přesnost.

English abstract

Behaviour analysis of quantities such as velocity, acceleration or yaw, pitch and roll angles has its unsubstitutable place in the domain of experimental verification of computer aided simulations performed during vehicle development or safety tests. The emphasis is put particularly on the value of longitudinal acceleration which can be directly integrated to obtain the track length, and on the value of lateral acceleration which figures in trajectory shape determination. However, recorded signals cannot be used directly because there is a series of ambient facts projected in them that has to be taken into account. This paper presents a brief summary of these relations and remarks possible elimination procedures. Primarily ways of using the Global Positioning System are considered, particularly reachable accuracy.

Keywords in English

road conditions; signal processing; integration of INS and GPS

RIV year

2005

Released

26.04.2005

Publisher

Academia centrum, UTB Zlín

Location

Zlín

ISBN

80-7318-293-9

Book

Sborník XXVIII. mezinárodní konference TD2005 - Diagon 2005

Pages from–to

79–83

Pages count

5

BIBTEX


@inproceedings{BUT21134,
  author="Jakub {Novák} and Aleš {Dočkal},
  title="Použití GPS pro diagnostiku jízdních stavů vozidel",
  booktitle="Sborník XXVIII. mezinárodní konference TD2005 - Diagon 2005",
  year="2005",
  month="April",
  pages="79--83",
  publisher="Academia centrum, UTB Zlín",
  address="Zlín",
  isbn="80-7318-293-9"
}