Product detail

Experimental valve for a semi-active damper

STRECKER, Z. MAZŮREK, I. VLAŠIC, F.

Czech title

Experimentální ventil pro semiaktivní tlumič

English title

Experimental valve for a semi-active damper

Type

functional specimen

Czech abstract

Pro řízení semiaktivního tlumiče byl navržen zkratovací ventil na bázi šoupátka, které je poháněno elektromagnetem. Jako nejvhodnější typ se ukázal šoupátkový ventil, jehož rozměry byly navrženy na základě tlakové ztráty jednotlivých částí ventilu a kanálů, které k němu přivádí olej. Dbáno bylo také na optimalizaci objemu oleje v přívodním kanálu. Příliš malý průřez tohoto kanálu znamenal vysoké tlak. ztráty, naopak extrémně velký průřez je nevhodný s ohledem na tuhost systému. Konstrukční návrh ventilu spočívá v navržení těla, které je možné hydraulicky připojit k pístové jednotce (tlumiči). V tomto těle je vytvořena hlavní šachta, ve které je umístěno šoupátko, které uzavírá / otevírá cestu pro tlakový olej. Šoupátko je mechanicky spojeno s elektromagnetickým aktuátorem. Koncept elektromagnetického aktuátoru byl navržen tak, že magnetický obvod okolo cívky je uzavírán pohyblivou součástí (plunžr), která je ve stavu bez magnetického pole z ideální polohy vytlačována pružinou. V případě sepnutí proudu do cívky ale magnetický tok přesune plunžr zpět do ideální polohy.

English abstract

To control the semi-active damper, a short-circuit valve based on a gate valve, which is driven by an electromagnet, was designed. The slide valve proved to be the most suitable type, the dimensions of which were designed based on the pressure loss of the individual parts of the valve and the channels that bring oil to it. Care was also taken to optimize the volume of oil in the supply channel. The too small cross-section of this channel meant high pressure. losses, on the contrary, an extremely large cross-section is unsuitable with regard to the stiffness of the system. The structural design of the valve consists in designing a body that can be hydraulically connected to the piston unit (damper). In this body, a main shaft is created, in which a gate valve is located, which closes / opens the path for pressurized oil. The slide is mechanically connected to the electromagnetic actuator. The concept of the electromagnetic actuator was designed in such a way that the magnetic circuit around the coil is closed by a moving part (plunger), which is forced out of the ideal position by a spring in the absence of a magnetic field. However, when the current is switched on to the coil, the magnetic flux moves the plunger back to the ideal position.Pro řízení semiaktivního tlumiče byl navržen zkratovací ventil na bázi šoupátka, které je poháněno elektromagnetem. Jako nejvhodnější typ se ukázal šoupátkový ventil, jehož rozměry byly navrženy na základě tlakové ztráty jednotlivých částí ventilu a kanálů, které k němu přivádí olej. Dbáno bylo také na optimalizaci objemu oleje v přívodním kanálu. Příliš malý průřez tohoto kanálu znamenal vysoké tlak. ztráty, naopak extrémně velký průřez je nevhodný s ohledem na tuhost systému. Konstrukční návrh ventilu spočívá v navržení těla, které je možné hydraulicky připojit k pístové jednotce (tlumiči). V tomto těle je vytvořena hlavní šachta, ve které je umístěno šoupátko, které uzavírá / otevírá cestu pro tlakový olej. Šoupátko je mechanicky spojeno s elektromagnetickým aktuátorem. Koncept elektromagnetického aktuátoru byl navržen tak, že magnetický obvod okolo cívky je uzavírán pohyblivou součástí (plunžr), která je ve stavu bez magnetického pole z ideální polohy vytlačována pružinou. V případě sepnutí proudu do cívky ale magnetický tok přesune plunžr zpět do ideální polohy.

Create date

31.03.2024

Location

Vysoké učení technické v Brně Technická 2896/2 61669, Brno B1/111

WWW