Publication detail

Problematika zvlnění den uskladňovacích nádrží

KLUČKA, I.

Czech title

Problematika zvlnění den uskladňovacích nádrží

English title

Problematika zvlnění den uskladňovacích nádrží

Type

abstract

Language

cs

Original abstract

K výraznému zvlnění den uskladňovacích nádrží dochází velmi často při jejich realizaci. Příčinou tohoto zvlnění je především tepelné namáhání spojovaných plechů v důsledku svařování a následného chladnutí svarových spojů. Pro dosažení stavu minimálního zvlnění, je nutné přísné dodržování technologických postupů při procesu svařování. Dle předpisů pro stavbu nádrží musí být svary prováděny po malých úsecích s postupem ve směru od středu nádrže až po její okraj. Pokud dojde ke zvlnění, je nutné provést jeho posouzení z hlediska přípustnosti. Velmi často jsou provedeny opravy pro snížení rozsahu a velikosti zvlnění. Pokud opravy nejsou schopné zajistit přípustné zvlnění, musí být kritické části vyřezány a použity nové plechy. Následující příspěvek je věnován problematice zvlnění den nádrží a prezentuje dva konkrétní případy včetně detailních analýz pro odhalení nebezpečnosti při provozních podmínkách. Jde zejména o ověření, zda nedochází k dosažení meze kluzu materiálu, což je zcela nepřípustné.

Czech abstract

K výraznému zvlnění den uskladňovacích nádrží dochází velmi často při jejich realizaci. Příčinou tohoto zvlnění je především tepelné namáhání spojovaných plechů v důsledku svařování a následného chladnutí svarových spojů. Pro dosažení stavu minimálního zvlnění, je nutné přísné dodržování technologických postupů při procesu svařování. Dle předpisů pro stavbu nádrží musí být svary prováděny po malých úsecích s postupem ve směru od středu nádrže až po její okraj. Pokud dojde ke zvlnění, je nutné provést jeho posouzení z hlediska přípustnosti. Velmi často jsou provedeny opravy pro snížení rozsahu a velikosti zvlnění. Pokud opravy nejsou schopné zajistit přípustné zvlnění, musí být kritické části vyřezány a použity nové plechy. Následující příspěvek je věnován problematice zvlnění den nádrží a prezentuje dva konkrétní případy včetně detailních analýz pro odhalení nebezpečnosti při provozních podmínkách. Jde zejména o ověření, zda nedochází k dosažení meze kluzu materiálu, což je zcela nepřípustné.

English abstract

K výraznému zvlnění den uskladňovacích nádrží dochází velmi často při jejich realizaci. Příčinou tohoto zvlnění je především tepelné namáhání spojovaných plechů v důsledku svařování a následného chladnutí svarových spojů. Pro dosažení stavu minimálního zvlnění, je nutné přísné dodržování technologických postupů při procesu svařování. Dle předpisů pro stavbu nádrží musí být svary prováděny po malých úsecích s postupem ve směru od středu nádrže až po její okraj. Pokud dojde ke zvlnění, je nutné provést jeho posouzení z hlediska přípustnosti. Velmi často jsou provedeny opravy pro snížení rozsahu a velikosti zvlnění. Pokud opravy nejsou schopné zajistit přípustné zvlnění, musí být kritické části vyřezány a použity nové plechy. Následující příspěvek je věnován problematice zvlnění den nádrží a prezentuje dva konkrétní případy včetně detailních analýz pro odhalení nebezpečnosti při provozních podmínkách. Jde zejména o ověření, zda nedochází k dosažení meze kluzu materiálu, což je zcela nepřípustné.

Keywords in Czech

MKP, uskladňovací nádrž, dno, deformace, analýza

Keywords in English

MKP, uskladňovací nádrž, dno, deformace, analýza

Released

09.11.2015

Publisher

Česká společnost chemického inženýrství

Pages from–to

1–15

Pages count

15