Publication detail
Problematika zvlnění den uskladňovacích nádrží
KLUČKA, I.
Czech title
Problematika zvlnění den uskladňovacích nádrží
English title
Problematika zvlnění den uskladňovacích nádrží
Type
abstract
Language
cs
Original abstract
K výraznému zvlnění den uskladňovacích nádrží dochází velmi často při jejich realizaci. Příčinou tohoto zvlnění je především tepelné namáhání spojovaných plechů v důsledku svařování a následného chladnutí svarových spojů. Pro dosažení stavu minimálního zvlnění, je nutné přísné dodržování technologických postupů při procesu svařování. Dle předpisů pro stavbu nádrží musí být svary prováděny po malých úsecích s postupem ve směru od středu nádrže až po její okraj. Pokud dojde ke zvlnění, je nutné provést jeho posouzení z hlediska přípustnosti. Velmi často jsou provedeny opravy pro snížení rozsahu a velikosti zvlnění. Pokud opravy nejsou schopné zajistit přípustné zvlnění, musí být kritické části vyřezány a použity nové plechy. Následující příspěvek je věnován problematice zvlnění den nádrží a prezentuje dva konkrétní případy včetně detailních analýz pro odhalení nebezpečnosti při provozních podmínkách. Jde zejména o ověření, zda nedochází k dosažení meze kluzu materiálu, což je zcela nepřípustné.
Czech abstract
K výraznému zvlnění den uskladňovacích nádrží dochází velmi často při jejich realizaci. Příčinou tohoto zvlnění je především tepelné namáhání spojovaných plechů v důsledku svařování a následného chladnutí svarových spojů. Pro dosažení stavu minimálního zvlnění, je nutné přísné dodržování technologických postupů při procesu svařování. Dle předpisů pro stavbu nádrží musí být svary prováděny po malých úsecích s postupem ve směru od středu nádrže až po její okraj. Pokud dojde ke zvlnění, je nutné provést jeho posouzení z hlediska přípustnosti. Velmi často jsou provedeny opravy pro snížení rozsahu a velikosti zvlnění. Pokud opravy nejsou schopné zajistit přípustné zvlnění, musí být kritické části vyřezány a použity nové plechy. Následující příspěvek je věnován problematice zvlnění den nádrží a prezentuje dva konkrétní případy včetně detailních analýz pro odhalení nebezpečnosti při provozních podmínkách. Jde zejména o ověření, zda nedochází k dosažení meze kluzu materiálu, což je zcela nepřípustné.
English abstract
K výraznému zvlnění den uskladňovacích nádrží dochází velmi často při jejich realizaci. Příčinou tohoto zvlnění je především tepelné namáhání spojovaných plechů v důsledku svařování a následného chladnutí svarových spojů. Pro dosažení stavu minimálního zvlnění, je nutné přísné dodržování technologických postupů při procesu svařování. Dle předpisů pro stavbu nádrží musí být svary prováděny po malých úsecích s postupem ve směru od středu nádrže až po její okraj. Pokud dojde ke zvlnění, je nutné provést jeho posouzení z hlediska přípustnosti. Velmi často jsou provedeny opravy pro snížení rozsahu a velikosti zvlnění. Pokud opravy nejsou schopné zajistit přípustné zvlnění, musí být kritické části vyřezány a použity nové plechy. Následující příspěvek je věnován problematice zvlnění den nádrží a prezentuje dva konkrétní případy včetně detailních analýz pro odhalení nebezpečnosti při provozních podmínkách. Jde zejména o ověření, zda nedochází k dosažení meze kluzu materiálu, což je zcela nepřípustné.
Keywords in Czech
MKP, uskladňovací nádrž, dno, deformace, analýza
Keywords in English
MKP, uskladňovací nádrž, dno, deformace, analýza
Released
09.11.2015
Publisher
Česká společnost chemického inženýrství
Pages from–to
1–15
Pages count
15