Publication detail
Assessment of damage to the camshaft and bushings of a cogeneration unit TCG 2016 V12 C engine
MAN, O.
Czech title
Posouzení škody na vačkové hřídeli a pouzdrech motoru kogenerační jednotky TCG 2016 V12 C
English title
Assessment of damage to the camshaft and bushings of a cogeneration unit TCG 2016 V12 C engine
Type
report
Language
cs
Original abstract
Na motoru kogenerační jednotky výrobce MWM typu TCG 2016 V12 C došlo za stavu 24 509 Mth k zadření vačkového hřídele a prasknutí bloku motoru mezi válci A4/A5 a A5/A6. Zadření předcházela za stavu 24 168 Mth výměna vačkového hřídele, při níž byla ponechána původní pouzdra ložisek. Tento nový hřídel se posléze zadřel. V neurčeném okamžiku mezi výměnou původního vačkového hřídele a zadřením nového byla ještě provedena výměna oleje. Požadováno bylo rozlišení, zda k poškození pouzder a nového vačkového hřídele došlo náhle nebo v důsledku dlouhodobého provozu. Příčinou bylo dlouhodobé opotřebení ložiskových pouzder vačkového hřídele, která nebyla při opravě vyměněna. Za provozu s novým hřídelem pak docházelo k prolamování mazacího filmu a rychlému zadírání.
Czech abstract
Na motoru kogenerační jednotky výrobce MWM typu TCG 2016 V12 C došlo za stavu 24 509 Mth k zadření vačkového hřídele a prasknutí bloku motoru mezi válci A4/A5 a A5/A6. Zadření předcházela za stavu 24 168 Mth výměna vačkového hřídele, při níž byla ponechána původní pouzdra ložisek. Tento nový hřídel se posléze zadřel. V neurčeném okamžiku mezi výměnou původního vačkového hřídele a zadřením nového byla ještě provedena výměna oleje. Požadováno bylo rozlišení, zda k poškození pouzder a nového vačkového hřídele došlo náhle nebo v důsledku dlouhodobého provozu. Příčinou bylo dlouhodobé opotřebení ložiskových pouzder vačkového hřídele, která nebyla při opravě vyměněna. Za provozu s novým hřídelem pak docházelo k prolamování mazacího filmu a rychlému zadírání.
English abstract
A seizure of the camshaft and cracking of the engine block between cylinders A4 / A5 and A5 / A6 occurred on the cogeneration unit engine MWM TCG 2016 V12 C after 24,509 Mth of runtime. Seize was preceded by a camshaft replacement at 24,168 Mth, during which the camshaft sleeve bearings were left unchaged. The new shaft later seized. At an unspecified time between replacing the original camshaft and seizing of the new one there was performed an oil exchange. Required was to distinguish whether the damage to the housings and the new camshaft occurred suddenly or due to long term operation. This was found to be caused by long-time wear of the camshaft bearing sleeves, which were not replaced during the repair. During operation with the new shaft then, the lubricating film started to breake and initiated a rapid seizure.
Keywords in Czech
zadírání;kluzné ložisko;vačkový hřídel
Keywords in English
seizure; plain bearing, camshaft
Released
08.08.2014
Pages count
12
BIBTEX
@techreport{BUT113958,
author="Ondřej {Man},
title="Posouzení škody na vačkové hřídeli a pouzdrech motoru kogenerační jednotky TCG 2016 V12 C",
year="2014",
month="August"
}