Detail publikace

Porovnání simulací nárazových zkoušek kluzáku do tuhé a měkké dopadové plochy

MALIŠ, M.

Český název

Porovnání simulací nárazových zkoušek kluzáku do tuhé a měkké dopadové plochy

Anglický název

Comparison of Hard and Soft Soil Impact Surface in Glider Crashworthiness Test Simulation

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

en

Originální abstrakt

Abstract. The article describes compliance evaluation of a glider cockpit crashworthiness numerical simulation using a static test. The design of the test and the numerical simulation model were prepared in accordance with the CS 22.561(b)(2) requirements. The next part demonstrates a comparison of two crash test simulations to the hard and soft soil impact surface. Injury criteria were used to evaluate the simulations. The whole simulation was developed using nonlinear explicit transient dynamic computer code MSC. Dytran. Both the test and the simulations were carried out by the Institute of Aerospace Engineering, Brno University of Technology.

Český abstrakt

Článek popisuje porovnání simulací dvou typů nárazových zkoušek kabiny kluzáku. První typ byl náraz kabiny z rozjezdu do poddajné dopadové plochy, druhý typ byl náraz do tuhé dopadové plochy po kyvadlovém volném pádu. Vyhodnocovanými a porovnávanými parametry byly vlivy nárazu na pilota formulované kritérii poranění. Verifikace konstrukce kluzáku byla provedena kvazi-statickou zkouškou podle požadavků předpisu CS 22.561. Simulace byly realizovány v explicitním systému MSC. Dytran. Simulace i zkouška byly uskutečněny na Leteckém ústavu VUT v Brně.

Anglický abstrakt

Abstract. The article describes compliance evaluation of a glider cockpit crashworthiness numerical simulation using a static test. The design of the test and the numerical simulation model were prepared in accordance with the CS 22.561(b)(2) requirements. The next part demonstrates a comparison of two crash test simulations to the hard and soft soil impact surface. Injury criteria were used to evaluate the simulations. The whole simulation was developed using nonlinear explicit transient dynamic computer code MSC. Dytran. Both the test and the simulations were carried out by the Institute of Aerospace Engineering, Brno University of Technology.

Klíčová slova česky

odolnost při nárazu, metoda konečných prvků, simulace, měkká dopadová plocha, tuhá dopadová plocha

Klíčová slova anglicky

Crashworthiness, Glider, Soft Soil surface, Hard surface, finite elemnt method, simulation

Rok RIV

2008

Vydáno

15.10.2008

Nakladatel

Czech Aerospace manufacturers Association

Místo

Praha

ISSN

1211-877X

Časopis

Letecký zpravodaj

Ročník

2008

Číslo

2

Strany od–do

20–25

Počet stran

64

BIBTEX


@article{BUT49164,
  author="Michal {Mališ},
  title="Comparison of Hard and Soft Soil Impact Surface in Glider Crashworthiness Test Simulation",
  journal="Letecký zpravodaj ",
  year="2008",
  volume="2008",
  number="2",
  month="October",
  pages="20--25",
  publisher="Czech Aerospace manufacturers Association",
  address="Praha",
  issn="1211-877X"
}