Detail publikace
Porovnání simulací nárazových zkoušek kluzáku do tuhé a měkké dopadové plochy
MALIŠ, M.
Český název
Porovnání simulací nárazových zkoušek kluzáku do tuhé a měkké dopadové plochy
Anglický název
Comparison of Hard and Soft Soil Impact Surface in Glider Crashworthiness Test Simulation
Typ
článek v časopise - ostatní, Jost
Jazyk
en
Originální abstrakt
Abstract. The article describes compliance evaluation of a glider cockpit crashworthiness numerical simulation using a static test. The design of the test and the numerical simulation model were prepared in accordance with the CS 22.561(b)(2) requirements. The next part demonstrates a comparison of two crash test simulations to the hard and soft soil impact surface. Injury criteria were used to evaluate the simulations. The whole simulation was developed using nonlinear explicit transient dynamic computer code MSC. Dytran. Both the test and the simulations were carried out by the Institute of Aerospace Engineering, Brno University of Technology.
Český abstrakt
Článek popisuje porovnání simulací dvou typů nárazových zkoušek kabiny kluzáku. První typ byl náraz kabiny z rozjezdu do poddajné dopadové plochy, druhý typ byl náraz do tuhé dopadové plochy po kyvadlovém volném pádu. Vyhodnocovanými a porovnávanými parametry byly vlivy nárazu na pilota formulované kritérii poranění. Verifikace konstrukce kluzáku byla provedena kvazi-statickou zkouškou podle požadavků předpisu CS 22.561. Simulace byly realizovány v explicitním systému MSC. Dytran. Simulace i zkouška byly uskutečněny na Leteckém ústavu VUT v Brně.
Anglický abstrakt
Abstract. The article describes compliance evaluation of a glider cockpit crashworthiness numerical simulation using a static test. The design of the test and the numerical simulation model were prepared in accordance with the CS 22.561(b)(2) requirements. The next part demonstrates a comparison of two crash test simulations to the hard and soft soil impact surface. Injury criteria were used to evaluate the simulations. The whole simulation was developed using nonlinear explicit transient dynamic computer code MSC. Dytran. Both the test and the simulations were carried out by the Institute of Aerospace Engineering, Brno University of Technology.
Klíčová slova česky
odolnost při nárazu, metoda konečných prvků, simulace, měkká dopadová plocha, tuhá dopadová plocha
Klíčová slova anglicky
Crashworthiness, Glider, Soft Soil surface, Hard surface, finite elemnt method, simulation
Rok RIV
2008
Vydáno
15.10.2008
Nakladatel
Czech Aerospace manufacturers Association
Místo
Praha
ISSN
1211-877X
Časopis
Letecký zpravodaj
Ročník
2008
Číslo
2
Strany od–do
20–25
Počet stran
64
BIBTEX
@article{BUT49164,
author="Michal {Mališ},
title="Comparison of Hard and Soft Soil Impact Surface in Glider Crashworthiness Test Simulation",
journal="Letecký zpravodaj ",
year="2008",
volume="2008",
number="2",
month="October",
pages="20--25",
publisher="Czech Aerospace manufacturers Association",
address="Praha",
issn="1211-877X"
}