Detail publikace

Úroveń fyzikálních znalostí studentů na VŠT.

UHDEOVÁ, N.

Český název

Úroveń fyzikálních znalostí studentů na VŠT.

Anglický název

Physics Knowledge Level of Students at Technical Universities

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

cs

Originální abstrakt

V době velkých změn školského systému se na některých vysokých školách technických (VŠT) objevují snahy o redukci hodin matematiky a fyziky. Tyto snahy jsou však v přímém rozporu s evropským standardem, který jasně směřuje k inženýrskému vzdělání s dobrým základem teoretických disciplin, k nimž fyzika samozřejmě náleží. Úroveň vědomostí většiny studentů však významu fyziky neodpovídá. Studenti projevují elementární neznalosti již při vstupu na VŠT a situace se výrazně nelepší ani v průběhu studia. Je zcela zřejmé, že motivace studentů ke studiu fyziky je nedostatečná. Hledat východiska z této situace musí být pro fyziky na všech typech škol prvořadým úkolem. V příspěvku jsou vyhodnoceny znalosti studentů z fyziky u přijímacích zkoušek a po absolvování prvního semestru studia.

Český abstrakt

V době velkých změn školského systému se na některých vysokých školách technických (VŠT) objevují snahy o redukci hodin matematiky a fyziky. Tyto snahy jsou však v přímém rozporu s evropským standardem, který jasně směřuje k inženýrskému vzdělání s dobrým základem teoretických disciplin, k nimž fyzika samozřejmě náleží. Úroveň vědomostí většiny studentů však významu fyziky neodpovídá. Studenti projevují elementární neznalosti již při vstupu na VŠT a situace se výrazně nelepší ani v průběhu studia. Je zcela zřejmé, že motivace studentů ke studiu fyziky je nedostatečná. Hledat východiska z této situace musí být pro fyziky na všech typech škol prvořadým úkolem. V příspěvku jsou vyhodnoceny znalosti studentů z fyziky u přijímacích zkoušek a po absolvování prvního semestru studia.

Anglický abstrakt

In the period of large changes of the educational systems there are some tendencies at universities aiming at the reduction of the volume of mathematics and physics instruction. These tendencies are, however, in a direct contradiction to the European standard, which is clearly directed to the engineering education with a strong theoretical background, to which physics doubtlessly belongs. The physics knowledge level of entrants, however, does not correspond with the significance of physics at technical universities. Students exhibit elementary lack of knowledge as early as at the beginning of their studies and this situation does not improve markedly in the course of study, either. Evidently, the motivation of students to study physics is insufficient. Therefore the major task for physics teachers at all university types should be to look for the way out of this rather unsatisfactory situation. The paper contributes the evaluation of physics knowledge of students at the entrance examination and after the first study term.

Klíčová slova česky

fyzikální znalosti, přijímací řízení, statistické vyhodnocení,výukové metody

Klíčová slova anglicky

Entrance examination, physics knowledge, statistics, methodology of education

Vydáno

01.01.2000

Nakladatel

Vydavateľstvo TU vo Zvolene

Místo

Zvolen, SR

ISBN

80-228-0876-8

Kniha

13. konferencia slovenských a českých fyzikov

Číslo edice

1

Počet stran

3

BIBTEX


@inproceedings{BUT4086,
  author="Naděžda {Uhdeová},
  title="Úroveń fyzikálních znalostí studentů na VŠT.",
  booktitle="13. konferencia slovenských a českých fyzikov",
  year="2000",
  month="January",
  publisher="Vydavateľstvo TU vo Zvolene",
  address="Zvolen, SR",
  isbn="80-228-0876-8"
}