Detail publikace
Využití identity značky na průmyslových výrocích
ZDVIHALOVÁ, M. ONDRA, M. SOVJÁK, R.
Český název
Využití identity značky na průmyslových výrocích
Anglický název
Implementation of brand on industrial products
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
en
Originální abstrakt
Brand identity is one of the key elements in communication between brand and customer. In this article we examine how brand identity is implemented on several industrial products of Zbrojovka Brno. Brand of Zbrojovka is communicated mainly through variety of logos. They bear industrial characteristics which are easily recognizable and have not changed during company’s nearly 100 years history. These characteristics may be guides for designers how to create strong brand logo.
Český abstrakt
Identita značky je jednou z klíčových prvků v komunikaci mezi značkou a zákazníkem. V tomto článku budeme zkoumat, jak je identita značky realizována na několika průmyslových výrobcích od Zbrojovky Brno. Identita Zbrojovky je předávány především prostřednictvím různých log. Značky nesou jisté vlastnosti, které jsou snadno rozpoznatelné a nezměnily se v průběhu téměř 100 let historie firmy. Tyto vlastnosti mohou sloužit jako vodítka pro designéry, jak vytvořit silnou značku.
Anglický abstrakt
Brand identity is one of the key elements in communication between brand and customer. In this article we examine how brand identity is implemented on several industrial products of Zbrojovka Brno. Brand of Zbrojovka is communicated mainly through variety of logos. They bear industrial characteristics which are easily recognizable and have not changed during company’s nearly 100 years history. These characteristics may be guides for designers how to create strong brand logo.
Klíčová slova anglicky
brand, industrial product, logo, Zbrojovka
Rok RIV
2015
Vydáno
09.09.2015
Nakladatel
Slovak University of Agriculture in Nitra
Místo
Nitra, SK
ISBN
978-80-552-1377-4
Kniha
Book of Proseedings of 56th International Conference of Machine Design Departmens
Strany od–do
266–271
Počet stran
6
BIBTEX
@inproceedings{BUT118006,
author="Markéta {Zdvihalová} and Martin {Ondra} and Richard {Sovják},
title="Implementation of brand on industrial products",
booktitle="Book of Proseedings of 56th International Conference of Machine Design Departmens",
year="2015",
month="September",
pages="266--271",
publisher="Slovak University of Agriculture in Nitra",
address="Nitra, SK",
isbn="978-80-552-1377-4"
}