Detail publikace

Srovnání jízdních modelů vozidla

HEJTMÁNEK, P. BLAŤÁK, O. SUCHÝ, J. VANČURA, J.

Český název

Srovnání jízdních modelů vozidla

Anglický název

Comparison of Vehicle Handling Models

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

en

Originální abstrakt

Vehicle handling quality is one of the most significant factor of the active road safety. This paper proposes and compares four variants of computational models usable for the vehicle handling analysis. The first three of them are based on single track model extended by Magic Formula tire model and lateral load transfer during cornering. The last one is a multi-body model created in MSC Admas software which is a three-dimensional model of the vehicle comprised of individual subsystems with many degrees of freedom. Presented models are validated with measurement of double lane change manoeuvre executed by the Formula Ford car.

Český abstrakt

Jízdní vlastnosti vozidla jsou jednou z nejvýznamnějších oblastí aktivní bezpečnosti silničního provozu. Tento článek popisuje a srovnává čtyři varianty výpočtových modelů vozidla, které lze využít pro analýzu jízdních vlastností vozidel. První tři jsou založeny na jednostopém modelu dále rozšířeném o model pneumatiky Magic Formula a o příčný přesun zatížení během zatáčení. Posledním je multi-body model vytvořený v programu MSC Adams, jedná se o prostorový model vozidla složený z jednotlivých subsystémů s mnoha stupni volnosti. Uvedené modely jsou validovány pomocí měření vyhýbacího manévru realizovaného vozidlem Formule Ford.

Anglický abstrakt

Vehicle handling quality is one of the most significant factor of the active road safety. This paper proposes and compares four variants of computational models usable for the vehicle handling analysis. The first three of them are based on single track model extended by Magic Formula tire model and lateral load transfer during cornering. The last one is a multi-body model created in MSC Admas software which is a three-dimensional model of the vehicle comprised of individual subsystems with many degrees of freedom. Presented models are validated with measurement of double lane change manoeuvre executed by the Formula Ford car.

Klíčová slova anglicky

vehicle handling, computational model, multi-body model, simulations

Rok RIV

2015

Vydáno

17.07.2015

Nakladatel

Dopravní fakulta Jana Pernera, Univerzita Pardubice

Místo

Pardubice

ISSN

1801-674X

Ročník

X

Číslo

2

Strany od–do

5–16

Počet stran

12

BIBTEX


@article{BUT115328,
  author="Petr {Hejtmánek} and Ondřej {Blaťák} and Jan {Suchý} and Jan {Vančura},
  title="Comparison of Vehicle Handling Models",
  year="2015",
  volume="X",
  number="2",
  month="July",
  pages="5--16",
  publisher="Dopravní fakulta Jana Pernera, Univerzita Pardubice",
  address="Pardubice",
  issn="1801-674X"
}