Detail publikace

Koncpece moderních ovládacích systémů dvoudobého spalovacího motoru reverzní uniflow

MELICHÁREK, M.

Český název

Koncpece moderních ovládacích systémů dvoudobého spalovacího motoru reverzní uniflow

Anglický název

CONCEPT OF MODERN CONTROL SYSTEMS ON TWO STROKE REVERSE UNIFLOW COMBUSTION ENGINE

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

en

Originální abstrakt

Next level of passenger vehicles engines evolution is needed to comply with fuel economy and pollutant regulation legislative requirements. Turning a combustion engine with modern control systems into reverse uniflow two-stroke engines improves the power density of the engine and minimizes negative aspects of using the classic two-stroke engines. Variable valve timing allows control of the intake stroke, forced induction by supercharger substitutes intake into two-stroke engine crankcase, high pressure direct fuel injection eliminates fuel losses caused by overlapping intake and exhaust strokes. Future research will focus on the new design proof of concept and particular technical solutions.

Český abstrakt

Další generace pohonných jednotek osobních automobilů musí splňovat požadavky na ekonomiku provozu a legislativní normy emisí výfukových plynů. Provozování spalovacího motoru s moderními řídícími systémy v dvoudobém režimu podle koncepce reverzní uniflow zlepšuje energetickou účinnost motoru a minimalizuje negativní aspekty klasických dvoudobých motorů. Variabilní časování ventilů umožňuje ovládat sací dobu, přeplňování pomocí mechanického kompresoru nahrazuje proces sání pomocí klikové skříně u dvoudobého motoru, vysokotlaké vstřikování paliva do spalovacího prostoru eliminuje ztráty paliva způsobené překryvem vyplachování válce a sání čerstvé náplně. Další výzkum se zaměří na ověření nové koncepce a dílčí technická řešení.

Anglický abstrakt

Next level of passenger vehicles engines evolution is needed to comply with fuel economy and pollutant regulation legislative requirements. Turning a combustion engine with modern control systems into reverse uniflow two-stroke engines improves the power density of the engine and minimizes negative aspects of using the classic two-stroke engines. Variable valve timing allows control of the intake stroke, forced induction by supercharger substitutes intake into two-stroke engine crankcase, high pressure direct fuel injection eliminates fuel losses caused by overlapping intake and exhaust strokes. Future research will focus on the new design proof of concept and particular technical solutions.

Klíčová slova česky

dvoudobý motor uniflow, ventilový rozvod, přeplňování, přímé vstřikování paliva

Klíčová slova anglicky

uniflow two-stroke engine, valvetrain, forced induction, direct fuel injection

Rok RIV

2014

Vydáno

11.07.2014

Nakladatel

Univerzita Pardubice

Místo

Pardubice

ISSN

1801-674X

Ročník

2014

Číslo

35

Strany od–do

48–57

Počet stran

10

BIBTEX


@article{BUT108844,
  author="Martin {Melichárek},
  title="CONCEPT OF MODERN CONTROL SYSTEMS ON TWO STROKE REVERSE UNIFLOW COMBUSTION ENGINE",
  year="2014",
  volume="2014",
  number="35",
  month="July",
  pages="48--57",
  publisher="Univerzita Pardubice",
  address="Pardubice",
  issn="1801-674X"
}