Detail předmětu

Počítačové modelování a vizualizace II

FSI-YPV Ak. rok: 2024/2025 Letní semestr

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Prerekvizity

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Způsob a kritéria hodnocení

Jazyk výuky

čeština

Cíl

Absolventi budou schopni polygonálního modelování v programu Autodesk 3ds Max. Osvojením základů modelování v Autodesk 3ds Max získají studenti schopnost bez omezení vytvářet své designerské návrhy přímo v počítači. Seznámí se s možnostmi, které polygonální modelování nabízí, s tvorbou komplexních modelů a modelováním dle reálné předlohy.

Student získá:
- Znalost v oblasti tvorby 2D, 3D grafiky.
- Znalost polygonálního modelování
- Schopnost přípravy výstupů pro 3D tisk.
- Schopnost vytvořit vlastní návrh do 3D prostředí nebo již existující objekt vymodelovat.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Použití předmětu ve studijních plánech

Program B-PDS-P: Průmyslový design ve strojírenství, bakalářský
obor ---: bez specializace, 3 kredity, povinný

Program C-AKR-P: Akreditované předměty v CŽV, celoživotní vzdělávání v akr. stud. programu
obor CLS: Předměty letního semestru, 3 kredity, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení s počítačovou podporou

39 hod., povinná

Osnova

– Autodesk 3ds Max – seznámení s prostřením programu Autodesk 3DS Max, filosofie práce, založení nového projektu, rozvržení hlavních nástrojů, práce se soubory a objekty.
- Autodesk 3ds Max – vytváření a hierarchizace objektů, modelování z primitiv, metody polygonového modelování, Mesh Smooth, transformace.
- Autodesk 3ds Max – scéna – environment, světla, kamery, práce s materiály, základy mapování.
- Autodesk 3ds Max – základy modelování a zákonitosti subdivision surfaces, tvorba jednoduchých objektů.
- Autodesk 3DS Max – prohloubení znalostí subdivision surfaces a nástrojů pro modelování.
- Autodesk 3DS Max – příprava modelování dle předlohy, příprava scény, tvorba obrazových podkladů.
- Autodesk 3DS Max – modelování dle předlohy za použití subdivision surfaces a dokončení modelu.
- Autodesk 3DS Max – příprava na volné modelování vlastního designu.
- Autodesk 3DS Max – modelování vlastního projektu, rozšíření možností editačních nástrojů.
- Autodesk 3DS Max – modelování vlastního projektu, využití OpenSubdiv Modifikátoru.
- Autodesk 3DS Max – práce na finálním projektu – pro modelování detailů nástroji digital sculptingu.
- Autodesk 3DS Max – seznámení se s exportem pro 3d tisk, zákonitostmi a nastavením.
- Autodesk 3DS Max – dokončení finálního projektu a jeho příprava na 3d tisk.