Detail produktu

program Air drive

ROUPEC, J. STRECKER, Z.

Český název

program Air drive

Anglický název

Air drive Software

Typ

software

Český abstrakt

Program byl vytvořen pro životnostní zkoušky pneumotoru. Zkoušky probíhají na mechanickém pulzátoru se zdvihem 50mm. Program ON-line snímá a zároveň ukládá se vzorkovací frekvencí 5000Hz tyto kanály: zdvih, sílu, teplotu pláště pneumotoru a vibrace v axiálním směru. Rychlost pístu je získána derivací zdvihu. Kanál rychlost a síla jsou filtrovány SW FIR filtrem s dolní propustí a frekvencí 25Hz. Ze sinusového průběhu zdvihu je počítána frekvence pulzátoru a inkrementálně je určován počet cyklů od spuštění programu. Základem hodnocení charakteristiky pneumotoru je F-v a F-z diagram, které jsou v reálném čase zobrazovány. Z těchto diagramů vychází určení třecí síly hlavního pístu v tahové i tlakové části a určení maximální síly tlumení. Třecí síla je určována pomocí výběrového kritéria při zdvihu -1,2mm. Z průběhu třecí síly hlavního pístu lze usuzovat na změny v tribologickém uzlu hlavní píst – stěna válce a na vzniklé opotřebení. To vše v součinnosti se záznamem vibrací.

Anglický abstrakt

The program was designed for endurance tests of air drive. Tests are carried out on mechanical pulsator with a stroke of 50mm. The program acquires on-line and stores simultaneously with a sampling frequency of 5000Hz these channels: stroke, force, temperature of air drive case and vibration in the axial direction. Velocity of the piston is obtained by derivation of stroke. Channel of velocity and force are filtered by SW FIR low-pass filter with a frequency of 25Hz. Frequency of pulsator is calculated from sinusoidal course of stroke of which the number of cycles is incrementally determined since the begin of program. The basis for evaluation of the air drive characteristic are the F-v and Fz diagrams that are displayed in real time. Determination of the friction force of main piston in the tensile and compressive part and determination of the maximum damping force is based on these diagrams. The friction force is determined with aid of the selection criteria at a stroke of -1.2 mm. The course of friction force of the main piston can show the changes in the tribological node main piston – wall of cylinder and the resulting wear. All this in conjunction with a record of vibration.

Datum vzniku

20.05.2012

Umístění

místnost A2/412 ÚSTAV KONSTRUOVÁNÍ Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně Technická 2896/2 616 69 BRNO Česká Republika

WWW