Detail publikace

Výpočtové nástroje při vývoji Stirlingova motoru o výkony 3 kW

NOVOTNÝ, P. PÍŠTĚK, V. DRÁPAL, L.

Český název

Výpočtové nástroje při vývoji Stirlingova motoru o výkony 3 kW

Anglický název

Computational Tools in 3kW Stirling Engine Development

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

en

Originální abstrakt

A successful realization of Stirling engines is conditioned by its correct conceptual design and optimal constructional and technological mode of all parts. Initial information should provide computation of real cycles of the engines. The information form base engine dimensions like piston bore or piston stroke. After that the more sophisticated methods can be used for the development. The paper presents calculation models and results of engine part strength, dynamics and thermodynamic cycles of the external heat supply engines. High-level FE (Finite Element), MBS (Multi Body System) or CFD (Computational Fluid Dynamics) models arising from the description of real processes which run in an external heat supply engine are used for virtual prototype of 3 kW Stirling engine with Rhombic mechanism.

Český abstrakt

Úspěšná realizace Stirlingova motoru předpokládá aplikaci adekvátních výpočtových a experimentálních metod v kombinaci s vhodnými konstrukčními a technologickými postupy. Základní informace při návrhu motoru poskytují výsledky výpočtových modelů reálných pracovních cyklů. Tyto umožní navrhnout základní rozměry motoru jako je například vrtání válce nebo zdvih pístu. Následně mohou být využity detailnější výpočtové metody. Článek prezentuje výpočtové modely včetně vybraných výsledků z oblasti pevnosti částí motoru, dynamiky pohybujících se těles a řešení termodynamických cyklů motoru. MKP (Metoda konečných prvků), MBS (Multi-body System) a CFD (Computational Fluid Dynamics) modely vyšší úrovně vycházejí z popisů reálných procesů v motorech s vnějším přívodem tepla. Tyto modely jsou využity pro virtuální prototyp Stirlingova motoru s rombickým mechanismem o výkonu do 3 kW.

Anglický abstrakt

A successful realization of Stirling engines is conditioned by its correct conceptual design and optimal constructional and technological mode of all parts. Initial information should provide computation of real cycles of the engines. The information form base engine dimensions like piston bore or piston stroke. After that the more sophisticated methods can be used for the development. The paper presents calculation models and results of engine part strength, dynamics and thermodynamic cycles of the external heat supply engines. High-level FE (Finite Element), MBS (Multi Body System) or CFD (Computational Fluid Dynamics) models arising from the description of real processes which run in an external heat supply engine are used for virtual prototype of 3 kW Stirling engine with Rhombic mechanism.

Klíčová slova česky

MBS, MKP, rombický mechanismus, únava

Klíčová slova anglicky

MBS, FEM, rhombic mechanism, fatigue

Rok RIV

2010

Vydáno

01.04.2010

Nakladatel

ČVUT v Praze

Místo

Praha

ISSN

1214-0821

Časopis

MECCA - Journal of Middle European Costruction and Design of Cars

Ročník

2010

Číslo

1

Strany od–do

31–36

Počet stran

50

BIBTEX


@article{BUT50222,
  author="Pavel {Novotný} and Václav {Píštěk} and Lubomír {Drápal},
  title="Computational Tools in 3kW Stirling Engine Development",
  journal="MECCA - Journal of Middle European Costruction and Design of Cars",
  year="2010",
  volume="2010",
  number="1",
  month="April",
  pages="31--36",
  publisher="ČVUT v Praze",
  address="Praha",
  issn="1214-0821"
}