Detail publikace

Virtuální motor - nástroj pro řešení otázek hluku a vibrací

NOVOTNÝ, P. PÍŠTĚK, V.

Český název

Virtuální motor - nástroj pro řešení otázek hluku a vibrací

Anglický název

Virtual Engine - A Tool For Noise And Vibration Solution

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

en

Originální abstrakt

Paper presents a complex computational model of a powertrain – virtual engine and a validation of this model. Virtual engine results have to give answers to different questions, mainly those concerning the area of noise, vibrations and component fatigues. The main contribution is the fact that all models, that are cranktrain, valvetrain, gear timing mechanism and fuel injection pump are solved simultaneously, using a complex computational model. Synchronous solutions can have a fundamental effect on results of powertrain dynamics solutions. Additionally, it might help to understand influences among powertrain parts. The virtual engine is assembled as well as numerically solved in Multi Body System. Virtual engine results are validated by measurements on Diesel in-line six-cylinder engine.

Český abstrakt

Článek popisuje komplexní výpočtový model pohonné jednotky nazvaný virtuální motor. Výsledky získané pomocí virtuálního motoru poskytují odpovědi na rozdílné otázky především z oblasti hluku, vibrací nebo únavové životnosti jednotlivých částí pohonné jednotky. Hlavní přínos je především ve skutečnosti, že všechny submodely jako jsou klikové ústrojí, ventilový rozvod, pohon ozubenými koly nebo vstřikovací čerpadlo jsou řešeny současně. Současné řešení může mít zcela zásadní vliv na výsledky dynamiky pohonné jednotky. Zároveň je možné lépe porozumět interakcím mezi jednotlivými částmi pohonné jednotky. Virtuální motor je sestaven a numericky řešen v Multi Body Systému. Výsledky poskytnuté virtuálním motorem jsou ověřeny pomocí experimentů na vznětovém řadovém šestiválcovém motoru.

Anglický abstrakt

Paper presents a complex computational model of a powertrain – virtual engine and a validation of this model. Virtual engine results have to give answers to different questions, mainly those concerning the area of noise, vibrations and component fatigues. The main contribution is the fact that all models, that are cranktrain, valvetrain, gear timing mechanism and fuel injection pump are solved simultaneously, using a complex computational model. Synchronous solutions can have a fundamental effect on results of powertrain dynamics solutions. Additionally, it might help to understand influences among powertrain parts. The virtual engine is assembled as well as numerically solved in Multi Body System. Virtual engine results are validated by measurements on Diesel in-line six-cylinder engine.

Klíčová slova česky

Dynamika pohonné jednotky, hluk, MKP, MBS, vibrace

Klíčová slova anglicky

Powertrain dynamics, noise, FEM, MBS

Rok RIV

2009

Vydáno

01.03.2009

Nakladatel

ČVUT v Praze

Místo

Praha

ISSN

1214-0821

Časopis

MECCA - Journal of Middle European Costruction and Design of Cars

Ročník

2009

Číslo

1

Strany od–do

1–8

Počet stran

27

BIBTEX


@article{BUT49142,
  author="Pavel {Novotný} and Václav {Píštěk},
  title="Virtual Engine – A Tool For Noise And Vibration Solution",
  journal="MECCA - Journal of Middle European Costruction and Design of Cars",
  year="2009",
  volume="2009",
  number="1",
  month="March",
  pages="1--8",
  publisher="ČVUT v Praze",
  address="Praha",
  issn="1214-0821"
}