Detail publikace

Redukce hluku a vibraci - klikový mechanismus jako hlavní modul virtuálního motoru

NOVOTNÝ, P. PÍŠTĚK, V.

Český název

Redukce hluku a vibraci - klikový mechanismus jako hlavní modul virtuálního motoru

Anglický název

Noise and Vibration Reduction - the Cranktrain as a Main Powertrain Module

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

en

Originální abstrakt

This paper discusses how the multi-body dynamics approach combined with flexible body effects is being applied to predict the vibrations of crankshaft, bearing loads or cranktrain noise level due to structural flexibility. The oil film effects in the journal bearing are implemented with the use of a finite difference method. An application example of a Diesel inline four-cylinder engine is given in this paper to show this sophisticated simulation model and to predict the dynamic response of the flexible system and loads in the journal bearings.

Český abstrakt

Článek popisuje metody redukce hluku a vibraci v případě klikového mechanismu jako hlavního modulu virtuálního motoru.

Anglický abstrakt

This paper discusses how the multi-body dynamics approach combined with flexible body effects is being applied to predict the vibrations of crankshaft, bearing loads or cranktrain noise level due to structural flexibility. The oil film effects in the journal bearing are implemented with the use of a finite difference method. An application example of a Diesel inline four-cylinder engine is given in this paper to show this sophisticated simulation model and to predict the dynamic response of the flexible system and loads in the journal bearings.

Klíčová slova česky

FEM, MBS, dynamika klikového mechanismu, model kluzného ložiska, vibrace, životnost

Klíčová slova anglicky

noise, vibration, cranktrain, finite difference method, slide bearing model

Rok RIV

2008

Vydáno

01.05.2008

Nakladatel

Ministry of Transport

Místo

nábř. L. Svobody 1222/12, 110 15 Praha

ISSN

1802-971X

Časopis

TRANSACTIONS ON TRANSPORT SCIENCES

Ročník

2008

Číslo

1

Strany od–do

21–28

Počet stran

50

BIBTEX


@article{BUT47225,
  author="Pavel {Novotný} and Václav {Píštěk},
  title="Noise and Vibration Reduction – the Cranktrain as a Main Powertrain Module",
  journal="TRANSACTIONS ON TRANSPORT SCIENCES",
  year="2008",
  volume="2008",
  number="1",
  month="May",
  pages="21--28",
  publisher="Ministry of Transport",
  address="nábř. L. Svobody 1222/12, 110 15 Praha ",
  issn="1802-971X"
}