Detail publikace
Využití bezkontaktních optických snímačů pro rekonstrukci pohybu automobilu
PORTEŠ, P. KLEDUS, R.
Český název
Využití bezkontaktních optických snímačů pro rekonstrukci pohybu automobilu
Anglický název
Use of Non-Contact Optical Sensors for Reconstruction of Vehicle Motion
Typ
článek v časopise - ostatní, Jost
Jazyk
cs
Originální abstrakt
V příspěvku jsou prezentovány výsledky prací, jejichž cílem bylo, na základě změřených signálů, získat co nejúplnější informaci o pohybu vozidla. Důraz byl kladen zejména na rekonstrukci polohy karosérie vozidla v prostoru, úhlů směrových úchylek na nápravách a v těžišti, podélného a příčného zrychlení. Rovněž byla z pohybu vozidla odvozena směrová charakteristika pneumatik zadní nápravy. Prezentovány jsou výpočty založené na zpracování výstupních veličin z optických snímačů od firmy CORRSYS-DATRON Sensorsysteme GmbH. Snímače zrychlení a úhlových rychlostí jsou využity pro verifikaci výsledků výpočtů. Pro analýzy byly využity signály naměřené při manévru osobního automobilu na zkušební dráze uspořádané podle podmínek normy ISO/WD 3881-2.
Český abstrakt
V příspěvku jsou prezentovány výsledky prací, jejichž cílem bylo, na základě změřených signálů, získat co nejúplnější informaci o pohybu vozidla. Důraz byl kladen zejména na rekonstrukci polohy karosérie vozidla v prostoru, úhlů směrových úchylek na nápravách a v těžišti, podélného a příčného zrychlení. Rovněž byla z pohybu vozidla odvozena směrová charakteristika pneumatik zadní nápravy. Prezentovány jsou výpočty založené na zpracování výstupních veličin z optických snímačů od firmy CORRSYS-DATRON Sensorsysteme GmbH. Snímače zrychlení a úhlových rychlostí jsou využity pro verifikaci výsledků výpočtů. Pro analýzy byly využity signály naměřené při manévru osobního automobilu na zkušební dráze uspořádané podle podmínek normy ISO/WD 3881-2.
Anglický abstrakt
This paper presents the results of work aimed at obtaining information on vehicle's motion on the basis of measured signals. The emphasis was placed on the reconstruction of the vehicle's body position in relation to road, rear axle slip angle, slip angle in the center of gravity, and lateral acceleration. Cornering characteristic of the tire (the relationship between the rear axle cornering force and the slip angle) was derived from the motion of the body. For calculations, the signals from the optical sensors of CORRSYS-DATRON Sensorsysteme GmbH firm (velocity vector in two points; heights in three points) were used. Acceleration sensors and rate sensors were used to verify the results of calculations. The signals, which were measured during the maneuver of the passenger car moving on a test track defined by standard ISO/WD 3888/2, were analyzed.
Klíčová slova česky
rekonstrukce pohybu, dynamika vozidel, měření, charakteristiky pneumatik
Klíčová slova anglicky
reconstruction of motion, vehicle dynamics, measurement, tire characteristics
Rok RIV
2004
Vydáno
01.01.2004
ISSN
1802-1484
Časopis
Engineering Mechanics
Ročník
11
Číslo
1
Strany od–do
67–79
Počet stran
13
BIBTEX
@article{BUT45445,
author="Petr {Porteš} and Robert {Kledus},
title="Využití bezkontaktních optických snímačů pro rekonstrukci pohybu automobilu",
journal="Engineering Mechanics",
year="2004",
volume="11",
number="1",
month="January",
pages="67--79",
issn="1802-1484"
}