Detail publikace

Využití bezkontaktních optických snímačů pro rekonstrukci pohybu automobilu

PORTEŠ, P. KLEDUS, R.

Český název

Využití bezkontaktních optických snímačů pro rekonstrukci pohybu automobilu

Anglický název

Use of Non-Contact Optical Sensors for Reconstruction of Vehicle Motion

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

cs

Originální abstrakt

V příspěvku jsou prezentovány výsledky prací, jejichž cílem bylo, na základě změřených signálů, získat co nejúplnější informaci o pohybu vozidla. Důraz byl kladen zejména na rekonstrukci polohy karosérie vozidla v prostoru, úhlů směrových úchylek na nápravách a v těžišti, podélného a příčného zrychlení. Rovněž byla z pohybu vozidla odvozena směrová charakteristika pneumatik zadní nápravy. Prezentovány jsou výpočty založené na zpracování výstupních veličin z optických snímačů od firmy CORRSYS-DATRON Sensorsysteme GmbH. Snímače zrychlení a úhlových rychlostí jsou využity pro verifikaci výsledků výpočtů. Pro analýzy byly využity signály naměřené při manévru osobního automobilu na zkušební dráze uspořádané podle podmínek normy ISO/WD 3881-2.

Český abstrakt

V příspěvku jsou prezentovány výsledky prací, jejichž cílem bylo, na základě změřených signálů, získat co nejúplnější informaci o pohybu vozidla. Důraz byl kladen zejména na rekonstrukci polohy karosérie vozidla v prostoru, úhlů směrových úchylek na nápravách a v těžišti, podélného a příčného zrychlení. Rovněž byla z pohybu vozidla odvozena směrová charakteristika pneumatik zadní nápravy. Prezentovány jsou výpočty založené na zpracování výstupních veličin z optických snímačů od firmy CORRSYS-DATRON Sensorsysteme GmbH. Snímače zrychlení a úhlových rychlostí jsou využity pro verifikaci výsledků výpočtů. Pro analýzy byly využity signály naměřené při manévru osobního automobilu na zkušební dráze uspořádané podle podmínek normy ISO/WD 3881-2.

Anglický abstrakt

This paper presents the results of work aimed at obtaining information on vehicle's motion on the basis of measured signals. The emphasis was placed on the reconstruction of the vehicle's body position in relation to road, rear axle slip angle, slip angle in the center of gravity, and lateral acceleration. Cornering characteristic of the tire (the relationship between the rear axle cornering force and the slip angle) was derived from the motion of the body. For calculations, the signals from the optical sensors of CORRSYS-DATRON Sensorsysteme GmbH firm (velocity vector in two points; heights in three points) were used. Acceleration sensors and rate sensors were used to verify the results of calculations. The signals, which were measured during the maneuver of the passenger car moving on a test track defined by standard ISO/WD 3888/2, were analyzed.

Klíčová slova česky

rekonstrukce pohybu, dynamika vozidel, měření, charakteristiky pneumatik

Klíčová slova anglicky

reconstruction of motion, vehicle dynamics, measurement, tire characteristics

Rok RIV

2004

Vydáno

01.01.2004

ISSN

1802-1484

Časopis

Engineering Mechanics

Ročník

11

Číslo

1

Strany od–do

67–79

Počet stran

13

BIBTEX


@article{BUT45445,
  author="Petr {Porteš} and Robert {Kledus},
  title="Využití bezkontaktních optických snímačů pro rekonstrukci pohybu automobilu",
  journal="Engineering Mechanics",
  year="2004",
  volume="11",
  number="1",
  month="January",
  pages="67--79",
  issn="1802-1484"
}