Detail publikace

Statický výpočet nohy hlavního a příďového podvozku letounu VUT100

PLHAL, M.

Český název

Statický výpočet nohy hlavního a příďového podvozku letounu VUT100

Anglický název

Static analysis of VUT100 Aircraft Main and Nose-wheel Landing Gear

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

en

Originální abstrakt

The paper provides description of FEM stress analysis of landing gears for new aircraft VUT100. In all loading cases, there is considered material and geometric non-linearity, contacts and friction between some parts of landing gear. The certification processes require the structural testing of all parts. It means that each modification should be verified by a test. The FAR 23 and JAR 23 regulations provide the possibility to certify the aircraft components, landing gear inclusive, without verification by structural test under condition that the employed analysis was proved reliable in the past for very similar component.

Český abstrakt

Certifikační postupy letounů vyžadují pevnostní zkoušky konstrukce letadel a všech jeho hlavních částí. Stejně tak i významnější modifikace musí být ověřovány zkouškou. Předpisy letové způsobilosti FAR i JAR dávají jistou možnost uznat pro certifikaci výsledky pevnostní analýzy pokud zahrnuje všechny aspekty chování konstrukce a pokud je dostatečně ověřena pevnostní zkouškou na podobných konstrukcích. Podstatou výzkumu bylo srovnání výsledků pevnostní analýzy MKP s naměřenými hodnotami ze zkoušek podvozků letounu VUT100. V obou případech byla ve výpočtech uplatněna geometrická a materiálová nelinearita a kontaktní vazby jednotlivých částí podvozku.

Anglický abstrakt

The paper provides description of FEM stress analysis of landing gears for new aircraft VUT100. In all loading cases, there is considered material and geometric non-linearity, contacts and friction between some parts of landing gear. The certification processes require the structural testing of all parts. It means that each modification should be verified by a test. The FAR 23 and JAR 23 regulations provide the possibility to certify the aircraft components, landing gear inclusive, without verification by structural test under condition that the employed analysis was proved reliable in the past for very similar component.

Klíčová slova česky

podvozky, výpočty

Klíčová slova anglicky

Landing Gear, Analysis

Vydáno

21.11.2003

ISSN

1211-877X

Časopis

Letecký zpravodaj

Ročník

2003

Číslo

3

Počet stran

3

BIBTEX


@article{BUT41957,
  author="Martin {Plhal},
  title="Static analysis of VUT100 Aircraft Main and Nose-wheel Landing Gear",
  journal="Letecký zpravodaj ",
  year="2003",
  volume="2003",
  number="3",
  month="November",
  issn="1211-877X"
}