Detail publikace
VIRTUÁLNÍ PROTOTYP VALIVÉHO LOŽISKA VIDLICOVÉHO OSMIVÁLCOVÉHO MOTORU
NOVOTNÝ, P.
Český název
VIRTUÁLNÍ PROTOTYP VALIVÉHO LOŽISKA VIDLICOVÉHO OSMIVÁLCOVÉHO MOTORU
Anglický název
Virtual Prototype of V8 Engine Roller Bearing
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
en
Originální abstrakt
The paper deals with issues of the virtual product development of the modern diesel engine. Cranktrain dynamics, acoustics and fatigue of main parts are fundamental problems that have to be considered in the engine development process. Modern software and hardware tools make possible to increase powertrain parameters and decrease development time of powertrain. Finite element method (FEM) and multi-body system (MBS) are state of the art. The main components of the driving mechanism have been modelled as flexible bodies using FEM. Complete cranktrain dynamic model is assembled in MBS. Results from both FEM and MBS are used for fatigue calculations. Experimental verification of the computational model results has been performed by measuring the values on a testing engine unit using non-contact laser measuring technique.
Český abstrakt
Vývojový proces moderních spalovacích motorů je ovlivňován mnoha různými požadavky. Rozdílné cíle jako jsou vysoká výkonnost, nízké emise a hlučnost je nutno dosáhnou za kratší dobu při nižších výrobních nákladech. Vibrace spalovacího motoru a tudíž i hlučnost spalovacího motoru lze významně ovlivnit optimalizací parametrů klikového mechanismu. Důležitou úlohu při interakci klikový hřídel a kliková skříň představují hlavní ložiska. Tento příspěvek se zabývá využitím výpočtového modelu valivého ložiska pro výpočet vibrací a životnosti klikového hřídele včetně interakcí přenesenými valivými ložisky na klikovou skříň. Výpočtové modely jsou aplikovány na vznětový vidlicový osmiválcový motor s valivými hlavními ložisky.
Anglický abstrakt
The paper deals with issues of the virtual product development of the modern diesel engine. Cranktrain dynamics, acoustics and fatigue of main parts are fundamental problems that have to be considered in the engine development process. Modern software and hardware tools make possible to increase powertrain parameters and decrease development time of powertrain. Finite element method (FEM) and multi-body system (MBS) are state of the art. The main components of the driving mechanism have been modelled as flexible bodies using FEM. Complete cranktrain dynamic model is assembled in MBS. Results from both FEM and MBS are used for fatigue calculations. Experimental verification of the computational model results has been performed by measuring the values on a testing engine unit using non-contact laser measuring technique.
Klíčová slova anglicky
FEM, MBS, crankshaft, V8 engine
Rok RIV
2006
Vydáno
06.09.2006
Nakladatel
Fakulta výrobních technologií a managementu UJEP Ústí n.L.
Místo
Ústí nad Labem
ISBN
80-7044-782-6
Kniha
Dynamika tuhých a deformovatelných těles 2006
Časopis
Nezařazené články
Číslo edice
1
Strany od–do
147–154
Počet stran
8
BIBTEX
@inproceedings{BUT25064,
author="Pavel {Novotný},
title="Virtual Prototype of V8 Engine Roller Bearing",
journal="Nezařazené články",
booktitle="Dynamika tuhých a deformovatelných těles 2006",
year="2006",
month="September",
pages="147--154",
publisher="Fakulta výrobních technologií a managementu UJEP Ústí n.L.",
address="Ústí nad Labem",
isbn="80-7044-782-6"
}