Detail publikace

VIRTUÁLNÍ PROTOTYP VALIVÉHO LOŽISKA VIDLICOVÉHO OSMIVÁLCOVÉHO MOTORU

NOVOTNÝ, P.

Český název

VIRTUÁLNÍ PROTOTYP VALIVÉHO LOŽISKA VIDLICOVÉHO OSMIVÁLCOVÉHO MOTORU

Anglický název

Virtual Prototype of V8 Engine Roller Bearing

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

en

Originální abstrakt

The paper deals with issues of the virtual product development of the modern diesel engine. Cranktrain dynamics, acoustics and fatigue of main parts are fundamental problems that have to be considered in the engine development process. Modern software and hardware tools make possible to increase powertrain parameters and decrease development time of powertrain. Finite element method (FEM) and multi-body system (MBS) are state of the art. The main components of the driving mechanism have been modelled as flexible bodies using FEM. Complete cranktrain dynamic model is assembled in MBS. Results from both FEM and MBS are used for fatigue calculations. Experimental verification of the computational model results has been performed by measuring the values on a testing engine unit using non-contact laser measuring technique.

Český abstrakt

Vývojový proces moderních spalovacích motorů je ovlivňován mnoha různými požadavky. Rozdílné cíle jako jsou vysoká výkonnost, nízké emise a hlučnost je nutno dosáhnou za kratší dobu při nižších výrobních nákladech. Vibrace spalovacího motoru a tudíž i hlučnost spalovacího motoru lze významně ovlivnit optimalizací parametrů klikového mechanismu. Důležitou úlohu při interakci klikový hřídel a kliková skříň představují hlavní ložiska. Tento příspěvek se zabývá využitím výpočtového modelu valivého ložiska pro výpočet vibrací a životnosti klikového hřídele včetně interakcí přenesenými valivými ložisky na klikovou skříň. Výpočtové modely jsou aplikovány na vznětový vidlicový osmiválcový motor s valivými hlavními ložisky.

Anglický abstrakt

The paper deals with issues of the virtual product development of the modern diesel engine. Cranktrain dynamics, acoustics and fatigue of main parts are fundamental problems that have to be considered in the engine development process. Modern software and hardware tools make possible to increase powertrain parameters and decrease development time of powertrain. Finite element method (FEM) and multi-body system (MBS) are state of the art. The main components of the driving mechanism have been modelled as flexible bodies using FEM. Complete cranktrain dynamic model is assembled in MBS. Results from both FEM and MBS are used for fatigue calculations. Experimental verification of the computational model results has been performed by measuring the values on a testing engine unit using non-contact laser measuring technique.

Klíčová slova anglicky

FEM, MBS, crankshaft, V8 engine

Rok RIV

2006

Vydáno

06.09.2006

Nakladatel

Fakulta výrobních technologií a managementu UJEP Ústí n.L.

Místo

Ústí nad Labem

ISBN

80-7044-782-6

Kniha

Dynamika tuhých a deformovatelných těles 2006

Časopis

Nezařazené články

Číslo edice

1

Strany od–do

147–154

Počet stran

8

BIBTEX


@inproceedings{BUT25064,
  author="Pavel {Novotný},
  title="Virtual Prototype of V8 Engine Roller Bearing",
  journal="Nezařazené články",
  booktitle="Dynamika tuhých a deformovatelných těles 2006",
  year="2006",
  month="September",
  pages="147--154",
  publisher="Fakulta výrobních technologií a managementu UJEP Ústí n.L.",
  address="Ústí nad Labem",
  isbn="80-7044-782-6"
}