Detail publikace
Předpověď úbavového života klikového hřídele traktorového motoru
NOVOTNÝ, P. PÍŠTĚK, V.
Český název
Předpověď úbavového života klikového hřídele traktorového motoru
Anglický název
Crankshaft Fatigue Life Prediction of Tractor Engine
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
en
Originální abstrakt
Modern powertrains are required to have high reliability and power, low consumption, emissions and vibration level. A starting point of a new powertrain development process should be a cranktrain. The vibratory and acoustic behavior of the cranktrain is a highly complex one that greatly effects global engine noise emissions. At the present time it is necessary to use CAE methods to reach all requirements on modern powertrains. The paper deals with the cranktrain virtual development of a new series of diesel engines and mainly with vibration and fatigue analyses of cranktrain major parts.
Český abstrakt
Vývoj hnacích ústrojí moderních pohonných jednotek je charakterizován trvalým zvyšováním měrných parametrů při současně stále náročnějších požadavcích na spolehlivost a životnost, snižování vibrací a akustických emisí. Zvyšování výkonu a snižování emisí ve výfukových plynech cestou zvyšování spalovacích tlaků na straně jedné a snižování třecích ztrát a vibrací cestou snižování hmotnosti pohyblivých částí na straně druhé vede k protichůdným požadavkům. Pro rostoucí hodnoty měrného zatížení je třeba klíčové komponenty motoru dimenzovat při daných požadavcích na trvalou pevnost. Pro využití vývojového potenciálu současných koncepcí hnacích ústrojí spalovacích motorů a dosažení požadovaných parametrů již u prvního prototypu je třeba aplikovat komplexní výpočtové modely spolu se špičkovou měřicí technikou. Článek představuje příklad vývoje klikového ústrojí vznětového motoru s využitím nejnovějších CAE metod.
Anglický abstrakt
Modern powertrains are required to have high reliability and power, low consumption, emissions and vibration level. A starting point of a new powertrain development process should be a cranktrain. The vibratory and acoustic behavior of the cranktrain is a highly complex one that greatly effects global engine noise emissions. At the present time it is necessary to use CAE methods to reach all requirements on modern powertrains. The paper deals with the cranktrain virtual development of a new series of diesel engines and mainly with vibration and fatigue analyses of cranktrain major parts.
Klíčová slova česky
FEM, MBS, kluzné ložisko
Klíčová slova anglicky
FEM, MBS, cranktrain dynamics, hydrodynamic bearing model, vibration, fatigue
Rok RIV
2007
Vydáno
09.05.2007
Nakladatel
Magna Steyr
Místo
Steyr
Kniha
FEMFAT User Meeting
Číslo edice
1
Strany od–do
56–63
Počet stran
203
BIBTEX
@inproceedings{BUT23421,
author="Pavel {Novotný} and Václav {Píštěk},
title="Crankshaft Fatigue Life Prediction of Tractor Engine",
booktitle="FEMFAT User Meeting",
year="2007",
month="May",
pages="56--63",
publisher="Magna Steyr",
address="Steyr"
}