Detail publikace

CAE nástroje v návrhu pohonné jednotky

NOVOTNÝ, P. PÍŠTĚK, V.

Český název

CAE nástroje v návrhu pohonné jednotky

Anglický název

CAE Tools in Powertrain Virtual Design Process

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

en

Originální abstrakt

Modern powertrains are required to have high reliability and power, low consumption, emissions and vibration level. A starting point of a new powertrain development process should be a cranktrain. The vibratory and acoustic behavior of the cranktrain is a highly complex one that greatly effects global engine noise emissions. At the present time it is necessary to use CAE methods to reach all requirements on modern powertrains. The paper deals with the cranktrain virtual development of a new series of diesel engines and mainly with vibration and fatigue analyses of cranktrain major parts.

Český abstrakt

Vývoj hnacích ústrojí moderních pohonných jednotek je charakterizován trvalým zvyšováním měrných parametrů při současně stále náročnějších požadavcích na spolehlivost a životnost, snižování vibrací a akustických emisí. Zvyšování výkonu a snižování emisí ve výfukových plynech cestou zvyšování spalovacích tlaků na straně jedné a snižování třecích ztrát a vibrací cestou snižování hmotnosti pohyblivých částí na straně druhé vede k protichůdným požadavkům. Pro rostoucí hodnoty měrného zatížení je třeba klíčové komponenty motoru dimenzovat při daných požadavcích na trvalou pevnost. Pro využití vývojového potenciálu současných koncepcí hnacích ústrojí spalovacích motorů a dosažení požadovaných parametrů již u prvního prototypu je třeba aplikovat komplexní výpočtové modely spolu se špičkovou měřicí technikou. Článek představuje příklad vývoje klikového ústrojí vznětového motoru s využitím nejnovějších CAE metod.

Anglický abstrakt

Modern powertrains are required to have high reliability and power, low consumption, emissions and vibration level. A starting point of a new powertrain development process should be a cranktrain. The vibratory and acoustic behavior of the cranktrain is a highly complex one that greatly effects global engine noise emissions. At the present time it is necessary to use CAE methods to reach all requirements on modern powertrains. The paper deals with the cranktrain virtual development of a new series of diesel engines and mainly with vibration and fatigue analyses of cranktrain major parts.

Klíčová slova anglicky

FEM, MBS, cranktrain dynamics, hydrodynamic bearing model, vibration, fatigue

Rok RIV

2007

Vydáno

11.10.2007

Nakladatel

Otto-Von-Guericke University Magdeburg

Místo

Magdeburg

ISBN

978-3-929757-12-5

Kniha

Automotive - Impulse for Mechanical Engineering

Číslo edice

1

Strany od–do

145–152

Počet stran

309

BIBTEX


@inproceedings{BUT23210,
  author="Pavel {Novotný} and Václav {Píštěk},
  title="CAE Tools in Powertrain Virtual Design Process",
  booktitle="Automotive - Impulse for Mechanical Engineering",
  year="2007",
  month="October",
  pages="145--152",
  publisher="Otto-Von-Guericke University Magdeburg",
  address="Magdeburg",
  isbn="978-3-929757-12-5"
}