Detail publikace

Odhad parametrů klonění elastického letounu

CHUDÝ, P.

Český název

Odhad parametrů klonění elastického letounu

Anglický název

Estimation of an elastic airplane’s lateral controllability

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

en

Originální abstrakt

Purpose of the project was to compare the results obtained from classical analytical solutions and a complex numerical simulation of airplane’s aeroelastic response. Compared to the analytical solution, which reduces the entire process to a straightforward manipulation with time proven graphs and tables, the numerical simulation offers a more complex description of the investigated dynamic processes.

Český abstrakt

Odhad parametrů dynamické odezvy je jednou z hlavních úloh návrhového procesu. Klasické analytické metody podporují procedury odvozené pro odhad letových vlastností a výkonů tuhých leteckých konstrukcí. Cílem bylo porovnat výsledky získané klasickou analytickou metodou s výsledky komplexní numerické simulace.

Anglický abstrakt

Purpose of the project was to compare the results obtained from classical analytical solutions and a complex numerical simulation of airplane’s aeroelastic response. Compared to the analytical solution, which reduces the entire process to a straightforward manipulation with time proven graphs and tables, the numerical simulation offers a more complex description of the investigated dynamic processes.

Klíčová slova anglicky

Computational Aeroelasticity, Controllability, Dynamic Response Estimation, Flying Qualities

Rok RIV

2004

Vydáno

22.11.2004

Nakladatel

Žilinská Univerzita/EDIS - vydavateľstvo ŽU

Místo

Zilina, Slovakia

ISBN

80-8070-196-2

Kniha

ICRAT 2004

Počet stran

5

BIBTEX


@inproceedings{BUT17080,
  author="Peter {Chudý} and Vladimír {Daněk},
  title="Estimation of an elastic airplane’s lateral controllability",
  booktitle="ICRAT 2004",
  year="2004",
  month="November",
  publisher="Žilinská Univerzita/EDIS - vydavateľstvo ŽU",
  address="Zilina, Slovakia",
  isbn="80-8070-196-2"
}