Detail publikace
Posouzení příčiny škody na pístu motoru kogenerační jednotky Agenitor 206
MAN, O.
Český název
Posouzení příčiny škody na pístu motoru kogenerační jednotky Agenitor 206
Anglický název
Assessment of the causes of damage to the piston of a cogeneration unit Agenitor 206 engine
Typ
souhrnná výzkumná zpráva - smluv. výzkum
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Za nespecifikovaných okolností došlo k zadření a destrukci pístu jedné pístové skupiny v motoru kogenerační bioplynové jednotky Agenitor 206, G1225, roku výroby 2010. Ostatní skupiny zůstaly beze známek poškození. Bylo požadováno stanovení příčin škody, zejména rozlišení, zda se jedná o následek dlouhodobého provozu či náhlého poškození. Bylo zjištěno, že celkové poškození vzniklo v krátké době, když došlo k roztržení pístního kroužku, průniku spalin do oblasti dalších kroužků, smývání mazacího filmu a zadírání. Nalezená trhlina vznikla buď v průběhu procesu zadírání, nebo v jeho počátcích, kdy tudy unikající spaliny zhoršovaly odvod tepla ze stěn válce, což urychlilo proces roztavení koruny pístu.
Český abstrakt
Za nespecifikovaných okolností došlo k zadření a destrukci pístu jedné pístové skupiny v motoru kogenerační bioplynové jednotky Agenitor 206, G1225, roku výroby 2010. Ostatní skupiny zůstaly beze známek poškození. Bylo požadováno stanovení příčin škody, zejména rozlišení, zda se jedná o následek dlouhodobého provozu či náhlého poškození. Bylo zjištěno, že celkové poškození vzniklo v krátké době, když došlo k roztržení pístního kroužku, průniku spalin do oblasti dalších kroužků, smývání mazacího filmu a zadírání. Nalezená trhlina vznikla buď v průběhu procesu zadírání, nebo v jeho počátcích, kdy tudy unikající spaliny zhoršovaly odvod tepla ze stěn válce, což urychlilo proces roztavení koruny pístu.
Anglický abstrakt
Under unspecified circumstances a seizing and destruction of the piston of one piston group of a piston engine of CHP biogas unit Agenitor 206,G1225, year of manufacture 2010. The other piston groups remained without any signs of damage. The determination of the causes of the damages was requested, in particular, resolution, whether it is a result of long-term operation or sudden damage. It was found that the total damage took place in a short time, when there occurred a burst of one piston ring, subsequent penetration of the combustion gases in the area of piston rings, wash-out of the lubricating film and finally scuffing. The longitudinal crack that was found in the cylinder liner wall initiated either during the scuffing process or at its very beginning, when hereby escaping gases aggravated the heat dissipation from the cylinder liner walls, which speeded up the melting process of the of the piston crown.
Klíčová slova česky
kogenerační jednotka; zadírání
Klíčová slova anglicky
cogeneration unit; scuffing
Vydáno
26.10.2015
Počet stran
11