Detail produktu

Model dynamické struktury testeru EUSAMA včetně nápravy vozidla

MAZŮREK, I.

Český název

Model dynamické struktury testeru EUSAMA včetně nápravy vozidla

Anglický název

Simulation model of the EUSAMA test rig dynamic structure including vehicle axle

Typ

software

Český abstrakt

Program je určen pro virtuální simulaci zkoušky motorového vozidla na testeru podvozků typu EUSAMA nové generace. Model adhezního rezonančního testeru je nelineární dynamický model vozidla se 4 stupni volnosti a kinematickým buzením. Na testované nápravě je simulován účinek příčné stabilizace nápravy. Charakteristiku tlumiče odpružení lze zadávat jako nelineární, včetně simulace vůlí v uložení či smykového tření. Deformační charakteristika pneumatiky je zadávána realisticky bez možnosti tahového namáhání. Výstupem simulace jsou průběhy přítlačných sil na obou kolech nápravy. Analýza útlumu je provedena na amplitudové obálce signálu adhezní síly a fázového zpoždění mezi sílou buzeného kola a budícím signálem.

Anglický abstrakt

The program is designed for virtual simulation testing of vehicle suspension using new generation of EUSAMA principle test rig. The simulation model of adhesion-resonant tester is assembled as nonlinear dynamic model of a vehicle with 4 degrees of freedom and kinematic excitation. There is simulated effect of the stabilizer bar on the assessed axle. The input describing F-V response of the shock-absorber could be entered as non-linear including simulation of bearing clearances or sliding friction. The deformation of the tire ignores any tensile stress area as it is impossible to achieve in real testing. Pressing forces (time response, frequency response) on both wheels on simulated axle are outputs of the simulation process. Analysis of the suspension damping consists of the amplitude envelope of the adhesive force signal and phase delay between pressure force of excited wheel and the excitation signal itself.

Datum vzniku

01.12.2015

Umístění

místnost B1/111 ÚSTAV KONSTRUOVÁNÍ Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně Technická 2896/2

WWW