Detail publikace
Simulace dynamiky pokročilého klikového mechanismu
DRÁPAL, L. NOVOTNÝ, P. PÍŠTĚK, V.
Český název
Simulace dynamiky pokročilého klikového mechanismu
Anglický název
Dynamic Simulation of Progressive Crank Train
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
en
Originální abstrakt
This paper presents computational approaches for verification of conceptual study of low-friction-losses crank train design and its vibration analysis. The decrease of friction losses is realized by reduction of crankshaft main bearings number while the influence of a crankshaft pulley torsional vibration and main bearings load are investigated. The computational model is assembled as well as numerically solved in a Multi-Body System whereas the modally reduced bodies are incorporated into it and hydrodynamic problem is also taken into account.
Český abstrakt
Tento příspěvek popisuje moderní výpočtové metody pro ověření koncepční studie klikového mechanismu s nízkými třecími ztrátami a analysu jeho kmitání. Snížení třecích ztrát je dosaženo snížením počtu hlavních ložisek klikového hřídele, přičemž se sleduje vliv na torsní kmitání řemenice klikového hřídele a zatížení hlavních ložisek. Výpočtový model zahrnuje modálně redukovaná pružná tělesa, hydrodynamická ložiska a je sestaven i numericky řešen v prostředí Multi-Body System.
Anglický abstrakt
This paper presents computational approaches for verification of conceptual study of low-friction-losses crank train design and its vibration analysis. The decrease of friction losses is realized by reduction of crankshaft main bearings number while the influence of a crankshaft pulley torsional vibration and main bearings load are investigated. The computational model is assembled as well as numerically solved in a Multi-Body System whereas the modally reduced bodies are incorporated into it and hydrodynamic problem is also taken into account.
Klíčová slova česky
klikový mechanismu, třecí ztráty, hlavní ložiska, Multi-body System, torsní kmitání
Klíčová slova anglicky
crank train, friction losses, main bearings, Multi-body System, torsional vibration
Rok RIV
2015
Vydáno
21.09.2015
Nakladatel
Springer International Publishing Switzerland
Místo
Scientific Publishing Services Pvt. Ltd. Chemai India
ISBN
978-3-319-23921-7
ISSN
2194-5357
Kniha
Advanced Mechatronics Solution
Ročník
393
Číslo edice
1
Strany od–do
207–212
Počet stran
668
BIBTEX
@inproceedings{BUT118022,
author="Lubomír {Drápal} and Pavel {Novotný} and Václav {Píštěk},
title="Dynamic Simulation of Progressive Crank Train",
booktitle="Advanced Mechatronics Solution",
year="2015",
volume="393",
month="September",
pages="207--212",
publisher="Springer International Publishing Switzerland",
address="Scientific Publishing Services Pvt. Ltd. Chemai India",
isbn="978-3-319-23921-7",
issn="2194-5357"
}