Detail publikace

Simulace dynamiky pokročilého klikového mechanismu

DRÁPAL, L. NOVOTNÝ, P. PÍŠTĚK, V.

Český název

Simulace dynamiky pokročilého klikového mechanismu

Anglický název

Dynamic Simulation of Progressive Crank Train

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

en

Originální abstrakt

This paper presents computational approaches for verification of conceptual study of low-friction-losses crank train design and its vibration analysis. The decrease of friction losses is realized by reduction of crankshaft main bearings number while the influence of a crankshaft pulley torsional vibration and main bearings load are investigated. The computational model is assembled as well as numerically solved in a Multi-Body System whereas the modally reduced bodies are incorporated into it and hydrodynamic problem is also taken into account.

Český abstrakt

Tento příspěvek popisuje moderní výpočtové metody pro ověření koncepční studie klikového mechanismu s nízkými třecími ztrátami a analysu jeho kmitání. Snížení třecích ztrát je dosaženo snížením počtu hlavních ložisek klikového hřídele, přičemž se sleduje vliv na torsní kmitání řemenice klikového hřídele a zatížení hlavních ložisek. Výpočtový model zahrnuje modálně redukovaná pružná tělesa, hydrodynamická ložiska a je sestaven i numericky řešen v prostředí Multi-Body System.

Anglický abstrakt

This paper presents computational approaches for verification of conceptual study of low-friction-losses crank train design and its vibration analysis. The decrease of friction losses is realized by reduction of crankshaft main bearings number while the influence of a crankshaft pulley torsional vibration and main bearings load are investigated. The computational model is assembled as well as numerically solved in a Multi-Body System whereas the modally reduced bodies are incorporated into it and hydrodynamic problem is also taken into account.

Klíčová slova česky

klikový mechanismu, třecí ztráty, hlavní ložiska, Multi-body System, torsní kmitání

Klíčová slova anglicky

crank train, friction losses, main bearings, Multi-body System, torsional vibration

Rok RIV

2015

Vydáno

21.09.2015

Nakladatel

Springer International Publishing Switzerland

Místo

Scientific Publishing Services Pvt. Ltd. Chemai India

ISBN

978-3-319-23921-7

ISSN

2194-5357

Kniha

Advanced Mechatronics Solution

Ročník

393

Číslo edice

1

Strany od–do

207–212

Počet stran

668

BIBTEX


@inproceedings{BUT118022,
  author="Lubomír {Drápal} and Pavel {Novotný} and Václav {Píštěk},
  title="Dynamic Simulation of Progressive Crank Train",
  booktitle="Advanced Mechatronics Solution",
  year="2015",
  volume="393",
  month="September",
  pages="207--212",
  publisher="Springer International Publishing Switzerland",
  address="Scientific Publishing Services Pvt. Ltd. Chemai India",
  isbn="978-3-319-23921-7",
  issn="2194-5357"
}