Detail publikace

Návrh odolné proti chybám redundantní Control for Electro Mechanical pohonného systému

GREPL, R. MATĚJÁSKO, M. BASTL, M. ZOUHAR, F.

Český název

Návrh odolné proti chybám redundantní Control for Electro Mechanical pohonného systému

Anglický název

Design of a Fault Tolerant Redundant Control for Electro Mechanical Drive System

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

en

Originální abstrakt

This paper deals with a design of a electromechanical actuator (EMA) control system with advanced safety requirements. Based on the Failure Mode and Effects Analysis (FMEA), a redundant structure of sensors and electronic control units (ECUs) is proposed. Following the compromise between safety and simplicity, only two channels (sensors and ECUs) are used. A Voter (hardware which routes the output signals from ECUs to power electronics) is implemented on a complex programmable logic device (CPLD) using hardware description language (HDL). As a case study, the proposed system structure is implemented on a self-balancing vehicle control system. The Model Based Design (MBD) approach is applied during the system development and testing. ECUs are based on dsPIC Microchip devices and programmed using automatically generated C code.

Český abstrakt

Tento článek se zabývá návrhem na elektromechanického pohonu (EMA) řídicího systému s pokročilými bezpečnostními požadavky. Na FMEA (FMEA), redundantní struktura senzorů a elektronických řídicích jednotek (ECU), na bázi se navrhuje. Následovat kompromis mezi bezpečností a jednoduchostí, jsou použity pouze dva kanály (senzory a ECU). Volič (hardware, který směruje výstupní signály z ECU na výkonové elektroniky) je realizován na složitém programovatelného logického zařízení (CPLD) za použití programovacího jazyka (HDL). Jako případová studie, navrhovaná struktura systému je realizována na řídicím systému vozidla vlastním vyrovnávání. Indikátor (MBD) přístup Model Based Design se aplikuje při vývoji a testování systému. ECU jsou založeny na dsPIC Microchip zařízeních a programovány pomocí automaticky generované C kód.

Anglický abstrakt

This paper deals with a design of a electromechanical actuator (EMA) control system with advanced safety requirements. Based on the Failure Mode and Effects Analysis (FMEA), a redundant structure of sensors and electronic control units (ECUs) is proposed. Following the compromise between safety and simplicity, only two channels (sensors and ECUs) are used. A Voter (hardware which routes the output signals from ECUs to power electronics) is implemented on a complex programmable logic device (CPLD) using hardware description language (HDL). As a case study, the proposed system structure is implemented on a self-balancing vehicle control system. The Model Based Design (MBD) approach is applied during the system development and testing. ECUs are based on dsPIC Microchip devices and programmed using automatically generated C code.

Klíčová slova anglicky

Fault tolerant control; redundant control system; EMA; CPLD; self-balancing vehicle

Rok RIV

2015

Vydáno

11.09.2015

ISBN

978-0-9926801-0-7

Kniha

Automation, Computing and Manufacturing for New Economic Growth

Strany od–do

323–328

Počet stran

6

BIBTEX


@inproceedings{BUT117420,
  author="Robert {Grepl} and Michal {Matějásko} and Michal {Bastl} and František {Zouhar},
  title="Design of a Fault Tolerant Redundant Control for Electro Mechanical Drive System",
  booktitle="Automation, Computing and Manufacturing for New Economic Growth",
  year="2015",
  month="September",
  pages="323--328",
  isbn="978-0-9926801-0-7"
}