Detail publikace

Modelování proudění paliva ven ze vstřikovací trysky v aplikaci na zvýšení účinnosti procesu vstřikování nafty

JONÁK, M. KOTEK, L. DRÁPAL, L. PÍŠTĚK, V.

Český název

Modelování proudění paliva ven ze vstřikovací trysky v aplikaci na zvýšení účinnosti procesu vstřikování nafty

Anglický název

Modelling of the fuel flow out of the injection nozzle in the application for increasing the efficiency of the diesel fuel injection process

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

en

Originální abstrakt

This article deals with modelling of the fuel flow out of the injection nozzle into the combustion chamber of a heavy-duty diesel engine with direct injection. More specifically, the article presents the results and comparison of numerical simulations of the fuel flow out of the six-outlet injection nozzle, which were obtained by applying the discrete element method and computational fluid dynamics. Furthermore, an experimental verification of the results is also presented, using the recording of the injection process, acquired in laboratory conditions.

Český abstrakt

Tento článek se zabývá modelováním proudění paliva ven ze vstřikovací trysky do spalovacího prostoru vznětového motoru s přímým vstřikováním určeného pro těžký provoz. Konkrétně, článek prezentuje výsledky a porovnání numerických simulací proudění paliva ze šesti otvorové vstřikovací trysky, které byly získány za použití metody diskrétních prvků a výpočtové metody pro simulaci proudění tekutin. Kromě toho, je také prezentováno experimentální ověření výsledků pomocí záznamu procesu vstřikování získaného v laboratorních podmínkách.

Anglický abstrakt

This article deals with modelling of the fuel flow out of the injection nozzle into the combustion chamber of a heavy-duty diesel engine with direct injection. More specifically, the article presents the results and comparison of numerical simulations of the fuel flow out of the six-outlet injection nozzle, which were obtained by applying the discrete element method and computational fluid dynamics. Furthermore, an experimental verification of the results is also presented, using the recording of the injection process, acquired in laboratory conditions.

Klíčová slova anglicky

numerical simulation, discrete element method (DEM), computational fluid dynamics (CFD), injection nozzle, diesel engine, direct injection

Rok RIV

2014

Vydáno

20.10.2014

Nakladatel

Kaunas University of Technology, K. Donelaičio st. 73, LT-44029 Kaunas

Místo

"Technologija", Studentu St. 54, LT-51424 Kaunas

ISBN

9955-09-935-6

ISSN

1822-296X

Kniha

Proceeding of International Conference Transport Means 2014

Ročník

2014

Číslo

1

Strany od–do

173–176

Počet stran

4

BIBTEX


@inproceedings{BUT110465,
  author="Martin {Jonák} and Luboš {Kotek} and Lubomír {Drápal} and Václav {Píštěk},
  title="Modelling of the fuel flow out of the injection nozzle in the application for increasing the efficiency of the diesel fuel injection process",
  booktitle="Proceeding of International Conference Transport Means 2014",
  year="2014",
  volume="2014",
  number="1",
  month="October",
  pages="173--176",
  publisher="Kaunas University of Technology, K. Donelaičio st. 73, LT-44029 Kaunas",
  address=""Technologija", Studentu St. 54, LT-51424 Kaunas",
  isbn="9955-09-935-6",
  issn="1822-296X"
}