Detail publikace

Topometrická optimalizace konstrukce křídla letounu L 410 NG pomocí metody konečných prvků

KATRŇÁK, T. JUREK, P. JURAČKA, J.

Český název

Topometrická optimalizace konstrukce křídla letounu L 410 NG pomocí metody konečných prvků

Anglický název

TOPOMETRICAL FEM OPTIMIZATION OF L 410 NG AIRCRAFT WING STRUCTURE

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

en

Originální abstrakt

The article presents a topometrical optimization of the critical semi-shell wing structure of the aircraft in the CS-23 Commuter category. The modern FE optimization methods were used and significant weight savings were achieved mainly on the milled integral lower wing panel. A FE model validation with the analytical software and a selection of limits and requirements for an optimization are described in this article. Also a final stress analysis and a complex load capacity analysis are proved for designed structure modifications with an optimal stress distribution.

Český abstrakt

Článek popisuje topometrickou optimalizaci kritické poloskořepinové konstrukce křídla na letounu v kategorii CS-23 Commuter. Byly použity moderní optimalizační metody k dosažení významných úspor hmotnosti zejména na frézovaném integrálním spodním panelu křídla. Validace výpočtového modelu pomocí analytického softwaru a výběr omezení a požadavků pro optimalizaci jsou také popsány v tomto článku. Dále je provedena finální pevnostní kontrola a analýza únosnosti nově navržené konstrukce s optimálním rozložením napětí.

Anglický abstrakt

The article presents a topometrical optimization of the critical semi-shell wing structure of the aircraft in the CS-23 Commuter category. The modern FE optimization methods were used and significant weight savings were achieved mainly on the milled integral lower wing panel. A FE model validation with the analytical software and a selection of limits and requirements for an optimization are described in this article. Also a final stress analysis and a complex load capacity analysis are proved for designed structure modifications with an optimal stress distribution.

Klíčová slova česky

MKP, Topometrická optimalizace, Konstrukce křídla, Pevnostní kontrola

Klíčová slova anglicky

FEM, Topometrical optimization, Wing structure, Stress analysis

Rok RIV

2014

Vydáno

19.12.2014

Nakladatel

MAGNANIMITAS

Místo

Hradec Králové

ISBN

978-80-87952-07-8

Kniha

Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2014. Hradec Králové: MAGNANIMITAS.

Číslo edice

5

Strany od–do

1–9

Počet stran

9

BIBTEX


@inproceedings{BUT109910,
  author="Tomáš {Katrňák} and Peter {Jurek} and Jaroslav {Juračka},
  title="TOPOMETRICAL FEM OPTIMIZATION OF L 410 NG AIRCRAFT WING STRUCTURE",
  booktitle="Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2014. Hradec Králové: MAGNANIMITAS.",
  year="2014",
  month="December",
  pages="1--9",
  publisher="MAGNANIMITAS",
  address="Hradec Králové",
  isbn="978-80-87952-07-8"
}