Detail publikace
Topometrická optimalizace konstrukce křídla letounu L 410 NG pomocí metody konečných prvků
KATRŇÁK, T. JUREK, P. JURAČKA, J.
Český název
Topometrická optimalizace konstrukce křídla letounu L 410 NG pomocí metody konečných prvků
Anglický název
TOPOMETRICAL FEM OPTIMIZATION OF L 410 NG AIRCRAFT WING STRUCTURE
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
en
Originální abstrakt
The article presents a topometrical optimization of the critical semi-shell wing structure of the aircraft in the CS-23 Commuter category. The modern FE optimization methods were used and significant weight savings were achieved mainly on the milled integral lower wing panel. A FE model validation with the analytical software and a selection of limits and requirements for an optimization are described in this article. Also a final stress analysis and a complex load capacity analysis are proved for designed structure modifications with an optimal stress distribution.
Český abstrakt
Článek popisuje topometrickou optimalizaci kritické poloskořepinové konstrukce křídla na letounu v kategorii CS-23 Commuter. Byly použity moderní optimalizační metody k dosažení významných úspor hmotnosti zejména na frézovaném integrálním spodním panelu křídla. Validace výpočtového modelu pomocí analytického softwaru a výběr omezení a požadavků pro optimalizaci jsou také popsány v tomto článku. Dále je provedena finální pevnostní kontrola a analýza únosnosti nově navržené konstrukce s optimálním rozložením napětí.
Anglický abstrakt
The article presents a topometrical optimization of the critical semi-shell wing structure of the aircraft in the CS-23 Commuter category. The modern FE optimization methods were used and significant weight savings were achieved mainly on the milled integral lower wing panel. A FE model validation with the analytical software and a selection of limits and requirements for an optimization are described in this article. Also a final stress analysis and a complex load capacity analysis are proved for designed structure modifications with an optimal stress distribution.
Klíčová slova česky
MKP, Topometrická optimalizace, Konstrukce křídla, Pevnostní kontrola
Klíčová slova anglicky
FEM, Topometrical optimization, Wing structure, Stress analysis
Rok RIV
2014
Vydáno
19.12.2014
Nakladatel
MAGNANIMITAS
Místo
Hradec Králové
ISBN
978-80-87952-07-8
Kniha
Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2014. Hradec Králové: MAGNANIMITAS.
Číslo edice
5
Strany od–do
1–9
Počet stran
9
BIBTEX
@inproceedings{BUT109910,
author="Tomáš {Katrňák} and Peter {Jurek} and Jaroslav {Juračka},
title="TOPOMETRICAL FEM OPTIMIZATION OF L 410 NG AIRCRAFT WING STRUCTURE",
booktitle="Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2014. Hradec Králové: MAGNANIMITAS.",
year="2014",
month="December",
pages="1--9",
publisher="MAGNANIMITAS",
address="Hradec Králové",
isbn="978-80-87952-07-8"
}