Detail publikace
Experimentální vyhodnocení vlivu časové odezvy na efektivitu řízení odpružení pomocí algoritmu modifikovaný groundhook
STRECKER, Z. ROUPEC, J. KUBÍK, M. FRIEDEL, D.
Český název
Experimentální vyhodnocení vlivu časové odezvy na efektivitu řízení odpružení pomocí algoritmu modifikovaný groundhook
Anglický název
Experimental evaluation of MR damper time response on modified Groundhook algorithm efficiency
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
en
Originální abstrakt
Semiactive algorithms have great potential in improving car suspension. One of the damper types with adjustable characteristics, which seems to be suitable for semi-active car suspension, is the magnetorheological damper. Such control algorithms require the ability to switch damping characteristics within one stroke. Time response of car MR dampers is in the range of tens of milliseconds. Although the time response is often ignored in semiactive algorithm simulations, it can influence the suspension efficiency in real systems. The influence of MR damper time response on the modified groundhook algorithm was simulated on quarter-car suspension model and verified on an experimental trolley. Results show that ignoring time response of MR damper during design of the semiactive suspension can reduce overall suspension quality of a real system.
Český abstrakt
Semiaktivní algoritmy mají velký potenciál pro zlepšení vlastností odpružení závěsu kola automobilu. Jedním z typů tlumičů s měnitelnou charakteristikou, který se zdá být vhodný pro semiaktivní odpružení závěsu kola automobilu je magnetoreologický tlumič tlumič. Řízení semiaktivního závěsu počítá s možností přepínání charakteristik tlumiče v rámci jednoho zdvihu tlumiče. Časová odezva automobilových MR tlumičů se řádově pohybuje v desítkách milisekund. Ačkoliv bývá časová odezva MR tlumičů v simulacích často zanedbávána, v reálných systémech může ovlivnit efektivitu odpružení semiaktivních závěsu. Vliv časové odezvy na algoritmus modifikovaný groundhook byl simulován na čtvrtinovém modelu odpružení automobilu a ověřen na experimentálním vozíku. Z výsledků vyplývá, že zanedbání časové odezvy MR tlumiče při návrhu semiaktivního systému může mít fatální následky na výslednou kvalitu odpružení reálného systému.
Anglický abstrakt
Semiactive algorithms have great potential in improving car suspension. One of the damper types with adjustable characteristics, which seems to be suitable for semi-active car suspension, is the magnetorheological damper. Such control algorithms require the ability to switch damping characteristics within one stroke. Time response of car MR dampers is in the range of tens of milliseconds. Although the time response is often ignored in semiactive algorithm simulations, it can influence the suspension efficiency in real systems. The influence of MR damper time response on the modified groundhook algorithm was simulated on quarter-car suspension model and verified on an experimental trolley. Results show that ignoring time response of MR damper during design of the semiactive suspension can reduce overall suspension quality of a real system.
Klíčová slova česky
MR tlumič, modifikovaný groundhook, časová odezva, semiaktivní odpružení
Klíčová slova anglicky
MR damper, modified groundhook, response time, suspension, semi-active
Rok RIV
2014
Vydáno
09.05.2014
ISBN
978-80-214-4871-1
Kniha
Engineering Mechanics 2014
Strany od–do
600–603
Počet stran
4
BIBTEX
@inproceedings{BUT107741,
author="Zbyněk {Strecker} and Jakub {Roupec} and Michal {Kubík} and Daniel {Friedel},
title="Experimental evaluation of MR damper time response on modified Groundhook algorithm efficiency",
booktitle="Engineering Mechanics 2014",
year="2014",
month="May",
pages="600--603",
isbn="978-80-214-4871-1"
}